Flygorganisation

Här kan du visa upp din webbplats gjord i Joomla! 1.5
Locked
User avatar
Wettergrund
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 22
Joined: Mon Apr 20, 2009 12:43 pm
Contact:

Flygorganisation

Post by Wettergrund » Sat Jan 22, 2011 11:19 pm

Hej, har jobbat med denna sida ett tag nu och den börjar kännas "klar". Den handlar om en organisation vid namn Young Pilots, som riktar sig till flygintresserade ungdomar i åldrarna 14 till 25.

Mallen är jag väl nöjd med, inget som är så lätt att ändra i det här skedet i alla fall. Jag vill främst höra vad ni tycker om upplägget? Det är svårt för mig som har gjort hemsidan att se vad som kan göras bättre på den fronten. Allt känns ju logiskt då jag själv vet var allt finns.

Jag vill även gärna ha reda på om jag lyckats få hemsidan att vara tillräckligt intresseveckande, men samtidigt lagom informativ.

Länk: http://youngpilots.se/
Hjärtligt tacksam för svar.

Mvh Jonas :pop

User avatar
trx182
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 82
Joined: Sun Jan 03, 2010 9:14 pm
Location: Smålands huvudstad
Contact:

Re: Flygorganisation

Post by trx182 » Sun Jan 23, 2011 8:57 am

Rent spontant tycker jag du har lyckats. Sidan känns ren och fräsch. Enkelt att hitta, snabbnavigerad och snabbladdad. Istället för "Info", varför inte "Information" ? Ser bättre ut.

Den är intresseväckande, samtidigt som man på förstasidan får reda på vad det är för sida man har hamnat på. Glöm dock inte att skapa en sajtkarta och info om cookies om du kör med det.

Bra jobbat!

User avatar
Wettergrund
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 22
Joined: Mon Apr 20, 2009 12:43 pm
Contact:

Re: Flygorganisation

Post by Wettergrund » Mon Jan 24, 2011 12:08 am

trx182 wrote:Rent spontant tycker jag du har lyckats. Sidan känns ren och fräsch. Enkelt att hitta, snabbnavigerad och snabbladdad. Istället för "Info", varför inte "Information" ? Ser bättre ut.

Den är intresseväckande, samtidigt som man på förstasidan får reda på vad det är för sida man har hamnat på. Glöm dock inte att skapa en sajtkarta och info om cookies om du kör med det.

Bra jobbat!
Tack för kommentaren! Håller med om att Information blev bättre, och så fick det bli.

Lagt till info om kakor, även en sitemap. Dock vet jag inte om sitemapen funkade så bra. Är det verkligen något man behöver? Kan själv inte minnas sist jag letade eller använde en sån.

Har den någon annan praktisk funktion än att folk ska hitta lätt?

Mvh Jonas

ToiletFish
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 21
Joined: Fri Jan 14, 2011 11:36 am

Re: Flygorganisation

Post by ToiletFish » Mon Feb 07, 2011 1:03 pm

Instämmer med trx. Tycker att du har lyckats väldigt väl med sajten. Blev själv riktigt sugen på att flyga när jag klickade runt lite :)

User avatar
Wettergrund
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 22
Joined: Mon Apr 20, 2009 12:43 pm
Contact:

Re: Flygorganisation

Post by Wettergrund » Mon Feb 07, 2011 1:12 pm

Tack! :) Toppen, då har den fyllt sitt syfte.

kroken
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 26
Joined: Thu Mar 10, 2011 10:24 am

Re: Flygorganisation

Post by kroken » Sun Mar 20, 2011 8:07 pm

Vad är det för extension du använder för inloggningen?

User avatar
Wettergrund
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 22
Joined: Mon Apr 20, 2009 12:43 pm
Contact:

Re: Flygorganisation

Post by Wettergrund » Sun Mar 20, 2011 8:35 pm

kroken wrote:Vad är det för extension du använder för inloggningen?
Jag använder "cb login". Vet inte om jag gillar CB login men det var den enda inloggnigsmodulen jag hittade som godtog både e-post och användarnamn samtidigt.
Last edited by Wettergrund on Sun Mar 20, 2011 9:58 pm, edited 1 time in total.

kroken
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 26
Joined: Thu Mar 10, 2011 10:24 am

Re: Flygorganisation

Post by kroken » Sun Mar 20, 2011 8:39 pm

Wettergrund wrote:
kroken wrote:Vad är det för extension du använder för inloggningen?
Jag använder "cb login". Vet inte om jag gillar CB login men det var den enda inloggnigsmodulen jag hittade sm godtog både e-post och användarnamn samtidigt.
Okej tack. Vad är det du använder för att menyerna automatiskt när du hovrar över dem?

User avatar
vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1662
Joined: Sat Aug 20, 2005 6:56 pm
Location: Vendel/Örbyhus
Contact:

Re: Flygorganisation

Post by vendelberg » Sun Mar 20, 2011 8:56 pm

kroken wrote:Okej tack. Vad är det du använder för att menyerna automatiskt när du hovrar över dem?
Hej
Mallen som används är Enterprise från http://www.yootheme.com. Den har hover effekt inbyggt i mallen,

//Mia
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se


Locked

Return to “Webbplatser J! 1.5”