Första hemsidan

Här kan du visa upp din webbplats gjord i Joomla! 1.5
Locked
freimeister
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Mon Jan 17, 2011 8:05 am

Första hemsidan

Post by freimeister » Fri Apr 15, 2011 1:45 pm

halloj..

har nyligen börjat leka lite i joomla och har försökt få till en relativt duglig sida åt min tjej som handlar om bengalkatter o dylikt

http://bengal.bestforever.com ligger hemsidan på

har tagit ett gratis template från outdoor treasure, använder bland annat easybook gästbook, phoca gallery och jevents

vad anser ni om sidan? vad kan göras bättre? är som sagt helt ny på allt som handlar om hemsidor och joomla

tips & trix godtas gärna

Mvh Anders

User avatar
Fixie
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 127
Joined: Wed Dec 05, 2007 3:35 pm
Location: Sweden

Re: Första hemsidan

Post by Fixie » Fri Apr 15, 2011 2:02 pm

Trevlig start. Som du själv anmärkte så finns det utrymme för tips.

Kan du ändra på den gröna texten under Nyheter? Det gröna syns inte på det bruna. Då faller ju hela poängen lixom :D

Menyerna mitt i bild stör helheten. Behöver du ha "senaste nytt" om du har "nyheter" till höger redan? Det är kul att strössla med allehanda tillägg, men behövs de? Försök renodla så att alla navigeringsdelar samlas i hörnen och allt material man ska ägna längre tid på hamnar centralt.

Jag blir osäker på vad syftet är med sidan - sälja katter, visa upp dem, komma med nyheter i bengalvärlden? Vet ni själva? Att veta varför man gör en sida gör det lättare att avgränsa och veta vad som ska med och vad som ska bort.

Lägg in fler bilder i galleriet. Och ta bort småbilderna uppe till höger. Lägg dem hellre i galleriet och gör en liten kringla med tummar som växlar i mittdelens överkant. (Finns en massa tillägg, men osäker på om de funkar på den version du kör.) Jag älskar katter och har flera stycken, men drömmen är en bengal nån gång, så jag skulle gärna komma tillbaka och titta när det finns mer material.

Ha det,
/F
Esperanto Translation Team Coordinator

freimeister
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Mon Jan 17, 2011 8:05 am

Re: Första hemsidan

Post by freimeister » Fri Apr 15, 2011 2:36 pm

Fixie wrote:Trevlig start. Som du själv anmärkte så finns det utrymme för tips.

Kan du ändra på den gröna texten under Nyheter? Det gröna syns inte på det bruna. Då faller ju hela poängen lixom :D

Menyerna mitt i bild stör helheten. Behöver du ha "senaste nytt" om du har "nyheter" till höger redan? Det är kul att strössla med allehanda tillägg, men behövs de? Försök renodla så att alla navigeringsdelar samlas i hörnen och allt material man ska ägna längre tid på hamnar centralt.

Jag blir osäker på vad syftet är med sidan - sälja katter, visa upp dem, komma med nyheter i bengalvärlden? Vet ni själva? Att veta varför man gör en sida gör det lättare att avgränsa och veta vad som ska med och vad som ska bort.

Lägg in fler bilder i galleriet. Och ta bort småbilderna uppe till höger. Lägg dem hellre i galleriet och gör en liten kringla med tummar som växlar i mittdelens överkant. (Finns en massa tillägg, men osäker på om de funkar på den version du kör.) Jag älskar katter och har flera stycken, men drömmen är en bengal nån gång, så jag skulle gärna komma tillbaka och titta när det finns mer material.

Ha det,
/F
tack för snabb respons =)

hade velat ändra på den gröna färgen men har faktiskt ingen aning om hur man gör det =( förmodar att det är i nån css fil med färgkod.. och jag är inte alls hemma med htmlkoder

menyn "senaste nytt" är mer för att visa vad som är uppdaterat senast och det syns bara på första sidan (nyheter) men du har rätt, det blir mycket med nyheter överallt, någon av dessa kommer antagligen ryka inom kort

deta är som sagt min tjejs hemsida, det är bara jag som försöker få fram den =) så hela syftet kan jag inte direkt svara på, men antar att det är att få visa bengalvärlden hennes egna bilder på hennes bengaler (3 för nuvarande) sen så åker hon på utställningar då o då och har uppfödning och det är tänkt att hon ska ha ett stort galleri på dels egna katter och andras men hon har haft lite lite tid att lägga ut bilder nu men det kommer =)

bildspelet uppe i högra hörnet var hennes idé, hon tyckte det var "sött" så det får vara kvar tror jag, lite schysst med ett litet smakprov innan man går in på galleriet också =)
men vad menar du med "...och gör en liten kringla med tummar som växlar i mittdelens överkant" ?

har stött på "tummar" lite hastigt när ja konfiguerat phoca men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är :S

kul att du tänkt återkomma till sidan senare, är det något du som kattälskare saknar på sidan?
jag tänkte lägga upp lite filmer på katter också men det tyckte tjejen var onödigt.. men men =)

sidan är också nystartad så har inte riktigt kollat igenom alla tillägg som man kan lägga till osv

ha de fint


Locked

Return to “Webbplatser J! 1.5”