[LØST] Oppdatering/Patch av VM 1.1.7 til 1.1.9

Alle spørsmål relatert til nettbutikkløsningen VirtueMart

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
User avatar
kenneta
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 90
Joined: Tue Mar 06, 2007 9:03 am
Contact:

[LØST] Oppdatering/Patch av VM 1.1.7 til 1.1.9

Post by kenneta » Fri Sep 23, 2011 8:10 am

Hei!

Jeg har vært heldig og hatt lite problemer ved oppdatering(inkl migrering fra Joomla! 1.0 til 1.5,(Har 1.5.22 nå) men idag da jeg skulle kjøre patch 1.1.7 --> 1.1.9, skjedde dette:

Kategoriene som skal vise underkategorier viser i hovedbildet kun teksten: "Kategorien er for øyeblikket tom."
Men den er ikke tom selvsagt. Tidligere lå det både logo/bilder og tekst på underkategoriene der. Jeg kan fortsatt klikke på alle underkategorier i menyen. Men kunden vil nok bli rimelig forvirret når de kommer til en nettbutikk der alle kategorier tilsynelatende er tomme.

Har forsøkt å finne svar ved søk, men ikke heldig så langt. Jeg kan sende link til nettsiden til de som ønsker det, men poster ikke dette her da jeg ikke vil "reklamere" for nettsiden slik.

Og selvsagt har jeg nettopp tatt backup, men hadde jo vært best å finne "feilen":-)
Alle tips mottas med takk!

Mvh. Kenneth


EDIT: Fikk nettopp svaret fra en kjenning:

Det var en liiiten men viktig "feil" i shop.browse-filen under admin-comp-vm.
I linje 86 manglet dette tegnet: ! -utropstegn i setningen.
Alt er nå fikset.
Her er den korrekte setningen: elseif( $num_rows == 0 && empty($product_type_id) && !empty($child_list)) {

Tenkte denne kunne stå istedet for å slette - slik at andre finner det om de opplever det samme.
Last edited by rued on Fri Sep 23, 2011 11:05 am, edited 1 time in total.
Reason: Løst-ikon

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: [LØST] Oppdatering/Patch av VM 1.1.7 til 1.1.9

Post by rued » Fri Sep 23, 2011 10:06 am

kenneta wrote:Tenkte denne kunne stå istedet for å slette - slik at andre finner det om de opplever det samme.
Veldig bra, takk for at du bidrar. :)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: [LØST] Oppdatering/Patch av VM 1.1.7 til 1.1.9

Post by sone12 » Mon Nov 14, 2011 12:19 pm

Takk Kenneta for at du oppdaterte tråden med løsning til problemet. Fikk stor bruk for dette!

Kan legge til for dem som måtte trenge dette en komplett sti til filen det er snakk om.
/administrator/components/com_virtuemart/html/shop.browse.php
Kristian P. Granrud


Locked

Return to “VirtueMart”