Tilbehørs produkter i virtuemart?

Alle spørsmål relatert til nettbutikkløsningen VirtueMart

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
knutmw
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Sat Oct 08, 2011 5:26 pm

Tilbehørs produkter i virtuemart?

Post by knutmw » Sat Oct 08, 2011 5:42 pm

Hei

Har nå prøvd noen dager å finne ut av om det er noen moduler / komponeter til virtuemart som
kan behandle tilbehør til produkter?
Tanken bak er f.eks om man selger digital kamerar.
Når man er innen på et kamera i admin modulen, kan man knytte til produkter som er tilbehør.
f.eks kamravæsker, ekstra batteri, stativer. For min del hadde det hvert pratisk om dette kom som en liste under selve produktet visning. Pr i dag bruker jeg en fane visning av produkter. Men tanken er at denne listen legger seg under fanene og ligger der uansett hvilken fane jeg er i.

Designet osv er vel i grunn kanskje bare et tilpassnings problem, men funksjonen er jo viktigst. Regner med at man trenger litt tabeller i SQL databasen osv for og holde styr på slikt?

Bruker i dag Joomla 1.5.23 og virtuemart 1.1.9

Engelsken min er litt så som så med, så kan tenkes dette finnes men ikke lykkes enda.
Ville da tro at dette var noen flere enn meg trengte der ute?


Tar gjerne i mot forslag med takk..

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Tilbehørs produkter i virtuemart?

Post by rued » Sun Oct 09, 2011 5:09 pm

RTFM! http://virtuemart.net/documentation/Use ... tml#N20D0F

Visning styres forøvrig med design.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

knutmw
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Sat Oct 08, 2011 5:26 pm

Re: Tilbehørs produkter i virtuemart?

Post by knutmw » Sun Oct 09, 2011 5:23 pm

Hei

Ser ut til at du tenker på relaterte produkter?
Disse vet jeg hvordan jeg bruker, og bruker de også.
Tanke min er at man skal kunne bruke relaterte produkter til produkter som er alternativer, og ikke tilbehør.

Tanken med tilbehørsprodukter er at dette skal være tilbehør som tidligere beskrevet.
altså batterier, væsker og andre ting eventuelt alt etter hvordan butikk man driver.

Om jeg allerede bruker relaterte produkter til altarnativer kan jeg ikke bruke dette også til
tilbehør. Desuten har jeg lyst å få visningen på disse på en annen måte, selv om dette er mer et design spørsmål enn et funksjons spørsmål.

Har prøvd meg litt å legge inn flere produkt id'er på "Display options" under "extra id's"
fikk da produkt id'ene å dukke opp, men må designes om en god del for å få slik visning jeg
tenker på, men ble litt usikker på om denne funksjonen egentelig er tenkt til det jeg er ute etter her.


Locked

Return to “VirtueMart”