Virtuemart og frakt alternativer

Alle spørsmål relatert til nettbutikkløsningen VirtueMart

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Aleks81
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Thu Feb 16, 2012 2:33 pm

Virtuemart og frakt alternativer

Post by Aleks81 » Wed Feb 22, 2012 9:01 am

jeg har alltid hatt Posten (ikke Bring) som leveranse, og alltid hatt 1 fraktpris.

Men i det siste har det kommet flere kunder til meg og sagt at pakken ikke kommer og at det tar for lang tid, så jeg tenkte å lage 3 fraktsatser.

valg 1: B-Post
valg 2: A-Post
valg 3: Sporing

jeg brukte valget: Flex Shipping. Fixed shipping cost to set base value of order with percentage of total sale above base value -før men må selvfølgelig bytte til: Standard forsendelsesmodul med forskjellige transportører og kostnader. ANBEFALES!

problemet når jeg har byttet er at disse 3 valgene ikke kommer opp (selv om jeg har lagt til fraktsatsen og valgt "stardard forsendelse" under admin -> config.

kunden kan altså ikke velge noe som helst av fraktmåte, og kommer ikke videre i bestillingen.

Joomla! 1.5.22 Stable [ senu takaa ama woi ] 04-November-2010 18:00 GMT
VirtueMart 1.1.4 stable
Last edited by sone12 on Wed Feb 22, 2012 9:12 am, edited 1 time in total.
Reason: Post splittet ut til egen topic.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Virtuemart og frakt alternativer

Post by rued » Wed Feb 22, 2012 9:30 am

Du får oppdatere til nyeste versjon først, og se om det løser noe. Det er første bud. ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

Aleks81
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Thu Feb 16, 2012 2:33 pm

Re: Virtuemart og frakt alternativer

Post by Aleks81 » Wed Feb 22, 2012 10:52 pm

rued wrote:Du får oppdatere til nyeste versjon først, og se om det løser noe. Det er første bud. ;)
men jeg har blitt så glad i VM 1.1.4!

jeg har forresten funnet ut av problemet.
man blir god på joomla og VM hvis man sitter dag inn og dag ut for et filleproblem som dette. (stirret meg blind)

selv om det er flaut, kan jeg fortelle løsningen, slik at jeg kanskje kan bidra til at andre ikke overser denne lille småfeilen.

Når jeg fikk satt opp joomla og VM, hadde personen som hjalp meg, satt 20gram som minimumsvekt på frakt, men alle mine produkter har jeg satt til 0gram i vekt. (for å få lik frakt)
ved å sette ned de nye fraktsatsene til 0gram og forandre Forsendelsesmodul til Standard Shipping Module ble dette fikset.

nå kan jeg legge til så mange fraktmetoder jeg ønsker, og kunden har flere muligheter.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Virtuemart og frakt alternativer

Post by rued » Thu Feb 23, 2012 7:17 am

Glad i?

Hallo mann/kvinne, det er snakk om sikkerhet for både deg og kunder. Oppdater asap eller steng butikken.

;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “VirtueMart”