Motta epost på denne bestillingen

Alle spørsmål relatert til nettbutikkløsningen VirtueMart

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Aleks81
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Thu Feb 16, 2012 2:33 pm

Motta epost på denne bestillingen

Post by Aleks81 » Wed Feb 22, 2012 9:06 am

når noen bestiller ønsker jeg å få en epost på denne bestillingen, dette gjør jeg ikke nå, under Kontaktinformasjon i butikk taben ligger det ingen epostadresse. får jeg beskjed hvis jeg legger inn en epost her? (grunnen til at jeg ikke bare sjekker dette selv, er at det kan ta flere dager før det kommer inn en bestilling, og ønsker ikke vente 4 dager bare for å sjekke om det fungerer, for så å måtte skrive en ny post om hvordan jeg gjør dette på forumet)
Last edited by sone12 on Wed Feb 22, 2012 9:25 am, edited 1 time in total.
Reason: Mod: Post splittet ut til egen topic.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Motta epost på denne bestillingen

Post by rued » Wed Feb 22, 2012 9:20 am

Du har ikke bare vurdert å legge inn e-postadressen og teste selv, ved å legge inn testordre - slik du burde før du åpner en ny nettbutikk?

Uansett skal du fylle ut alle kontaktopplysninger om du driver netthandel, du vil også tape salg på å ikke gjøre det. Folk legger ikke inn ordre hvor som helst, så butikk må fremstå seriøst.

Det finnes jo ingen grunn for at du ikke skulle legge inn e-post og andre kontaktopplysninger, med mindre du har noe å skjule - ikke sant?
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

Aleks81
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Thu Feb 16, 2012 2:33 pm

Re: Motta epost på denne bestillingen

Post by Aleks81 » Wed Feb 22, 2012 10:44 pm

Grunnen til dette er som jeg spurte om i min andre post http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f ... 4#p2751064
fordi en test-ordre genererer et ordrenummer som ikke er reelt i forhold til antall faktiske bestillinger fra kunder. kanskje en fillesak, men som forklart i den andre posten, ønsker jeg ikke å bidre til at flere ordrenummer har test-ordre bestillinger i steden for reele kunde-bestillinger. ;)

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Motta epost på denne bestillingen

Post by rued » Thu Feb 23, 2012 7:16 am

Glem det. Du MÅ teste butikken din.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Motta epost på denne bestillingen

Post by sone12 » Thu Feb 23, 2012 11:12 am

En ting er jo og at om du tar en full backup av siden, innstallerer backupen lokalt eller på et sub dommene så kan du jo teste og utforske så mye du vil uten at det påvirker "live siten" din. Bare et lite tips i forhold til hva som er lurt om man skal teste og utforske litt ;)
Kristian P. Granrud

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Motta epost på denne bestillingen

Post by rued » Thu Feb 23, 2012 2:08 pm

Bare et problem med det Kristian, det som virker på en testserver virker kanskje ikke på den som skal brukes live (spesielt i forhold til e-post) ...
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Motta epost på denne bestillingen

Post by sone12 » Thu Feb 23, 2012 2:41 pm

rued wrote:Bare et problem med det Kristian, det som virker på en testserver virker kanskje ikke på den som skal brukes live (spesielt i forhold til e-post) ...
Derfor skrev jeg også "sub domene". Da blir det som regel på samme server som nettsiden ;)
Kristian P. Granrud

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Motta epost på denne bestillingen

Post by rued » Thu Feb 23, 2012 2:47 pm

sone12 wrote:innstallerer backupen lokalt eller på et sub dommene så kan du jo teste og utforske så mye du vil uten at det påvirker "live siten" din.
Husk å utdype det nestes gang da Kristian, for her fremstår det som begge er like bra.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “VirtueMart”