ordrer i VM som ikke er betalt (Joomla 2.5 - VM 2.0.6)

Alle spørsmål relatert til nettbutikkløsningen VirtueMart

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
hafjellbonden
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 35
Joined: Fri Jul 28, 2006 5:42 am

ordrer i VM som ikke er betalt (Joomla 2.5 - VM 2.0.6)

Post by hafjellbonden » Mon Nov 19, 2012 7:36 am

Hei - slik nettbutikken jeg har satt opp fungerer nå er det dibs som er eneste betaligsmåte. Det vil komme krav om faktura i fremtiden til bedriftskunder.

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal unngå at det kommer ordrer i butikken som ikke er betalt? Det som skjer er at kunden registrerer seg / logger inn og bekrefter ordren.
Det neste bildet er der man skal klikke på dibs-logoen og gjennomføre betalingen. Men dersom kunden hopper av og ikke gjennomfører betalingen kommer er ordren på plass i VM.
Jeg mener at ordren ikke skal komme inn dersom betalingen ikke gjennomføres.

Noen tips?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: ordrer i VM som ikke er betalt (Joomla 2.5 - VM 2.0.6)

Post by rued » Sun Sep 15, 2013 9:22 am

Ordren opprettes før kunden går til DIBS, og det er slik VirtueMart fungerer. Men DIBS-modulen kan jo oppdatere ordrestatus, slik at du vet hva som er betalt og hva som har feilet.

De butikkene som ikke har slik opprettelse av ordre før betaling opplever gjerne motsatt problem, at de har en betaling hos DIBS, men ingen ordre. Dvs. de må starte en detektivjobb for å finne ut hvem kunden er og hva det er betalt for.

Så kan man jo tenke hvilket alternativ som er verst. :D

(Jepp, vet det er gammel tråd. Men greit å få den bort fra ubesvarte innlegg, og greit med svar for de som søker.)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “VirtueMart”