Ordre som blir cancelled

Alle spørsmål relatert til nettbutikkløsningen VirtueMart

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
AnitaPay
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 13
Joined: Tue Mar 19, 2013 2:18 pm

Ordre som blir cancelled

Post by AnitaPay » Wed May 01, 2013 8:02 pm

Jeg har fått nettbutikken til en venninne til å tilsynelatende fungere perfekt. Jeg har gjennomført et testkjøp selv på en testvare til 100,-, som ble trukket fra konto og jeg mottok mail med bekreftelse på kjøpet.

Nå har hennes første kunde prøvd å bestille en av varene som ligger til salgs, men begge gangene får jeg mail om at ordren er annullert. Hun bekrefter den og ett eller annet skjer på veien videre som gjør at den står som cancelled i Virtuemart. Hun har prøvd med fem minutters mellomrom, så det er tydelig hun også får beksjem om at det ikke går.

Er det da problemer med hennes kort eller saldo eller ligger problemet sansynligvis hos meg?
Jeg har 100 varer av den typen hun prøver å kjøpe i stock, så det burde ikke ligge noen problemer der..
Summen er på 2000,- så jeg har ikke lyst til å kjøpe en vare selv da pengene går inn på en konto som ikke er min.

Jeg antar at problemet ligger hos kunden, men jeg kjenner dette stresser meg litt all den tid jeg ikke er sikker...

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Ordre som blir cancelled

Post by sone12 » Wed May 01, 2013 8:16 pm

Når du ser at en av dine kunder har trøbbel så er det naturlig å kontakte vedkommede.
- Finn ut hvor det stopper for kunden, eventuelle feilmeldinger
- hvilke nettleser og operativsystem kunden har

Opprett ett produkt til 1 kr å be kunden kjøpe det for å teste.
Gi rabattkode til kunden etterpå som plaster på såret foreksempel. Selv om dette er en nettbutikk, så trenger man ikke være fraværende i kundesupport.



Etter at du har vært i kontakt med kunden, kom gjerne tilbake her med flere opplysninger som kan gjøre det enklere å hjelpe.
Kristian P. Granrud

AnitaPay
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 13
Joined: Tue Mar 19, 2013 2:18 pm

Re: Ordre som blir cancelled

Post by AnitaPay » Wed May 01, 2013 9:01 pm

Godt poeng, takk. Jeg sender henne en mail og spør :-)

Kommer tilbake med svaret jeg får :-)


Locked

Return to “VirtueMart”