Noen kunder kommer ikke forbi "Produktantallet ble oppdatert

Alle spørsmål relatert til nettbutikkløsningen VirtueMart

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
schumi1971
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 86
Joined: Thu May 22, 2008 8:56 am

Noen kunder kommer ikke forbi "Produktantallet ble oppdatert

Post by schumi1971 » Sat Aug 30, 2014 10:41 am

Noen av mine kunder kommer ikke forbi "Produktantallet ble oppdatert" når de skal bekrefte handle, det skjer ingenting når de prøver å bekrefte bestillingen.
Jeg tror at de som har problemer med dette, sitter på nettverk som har strenge brannmurregler.
Problemene startet trolig etter oppgradering til VM 2.6.8 i juli, fordi det var ingen som hadde lignende problemer før oppgraderingen.
De samme kundene som opplever disse problemene, må også alltid klikke godkjenne "salgsbetingelsene.
Selv om de prøver å huke av denne for godt i kontoen vedlikehold, vil VM ikke huske dette for disse kundene og de må alltid huke. Til og med når jeg deaktiverte dette med å godkjenne salgsbetingelser, så dukker denne fortsatt opp for disse kundene. Kanskje det er et "cash" problem for de med strenge brann,urregler?

Har noen opplevd lignende eller er det noe jeg kan prøve for kundene som sitter bak disse strenge brannmurene, slik at de vil ha en normal opplevelse av VM.
Jeg setter pris på alle forslag, jeg har prøvd å søke på forumet for andre med lignende problemer, men fant ingenting :(

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Noen kunder kommer ikke forbi "Produktantallet ble oppda

Post by rued » Mon Oct 20, 2014 10:23 pm

Cash is King ... :D

Du husker vel på å oppdatere designoverstyringer når du oppdaterer VirtueMart, Joomla m.m.?

Hvilken maskin- og programvare bruker disse kundene?
Har de forsøkt å tømme sin nettlesers mellomlager?
Hva skjer om du aktiverer et standarddesign (følger med Joomla), og lar dem teste?

Hva får du ut av denne: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=436&t=313856
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

schumi1971
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 86
Joined: Thu May 22, 2008 8:56 am

Re: Noen kunder kommer ikke forbi "Produktantallet ble oppda

Post by schumi1971 » Fri Oct 24, 2014 8:47 am

Hei

Jeg har forsøkt alle forslagene dine, uten at det hjalp.
Lenken du linket til fantes ikke lenger.

Men jeg har forsåvidt funnet ut av problemet og det er relativt enkelt med allikevel problematisk.
De som opplever problemene som tidl. beskrevet, sitter på store IT løsninger som er driftet av store IT selskaper.
For å unngå problemer setter jo disse IT selskapene regler for hva brukere får lov til å gjøre.
Så noe så enkelt som å få en oppgradert nettleser eller tilgang til å laste ned Chrome eller Firefox må gjennom et stort byråkrati.
Når dette endelig ble gjennomført, fungerte ting uten problemer.
Så det som skulle til var altså en oppgradert nettleser og jeg som trodde IT sikkerhet var å ha siste oppgraderte versjoner av alle programmer, dette gjelder tydeligvis ikke for store selskaper.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Noen kunder kommer ikke forbi "Produktantallet ble oppda

Post by rued » Tue Oct 28, 2014 10:42 am

Ang. lenke er det nok opprydding og flytting som har gitt død lenke, også i toppen av siden her (Hjelp oss å hjelpe deg), men du finner det nå her: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=435&p=3225800

Ang. saken er det offentlig, banker m.m. verstinger når det kommer til oppdatering og sikkerhet. Finnes sikkert fortsatt en del som sitter med IE 6, fordi systemene deres ikke fungerer på annet ... :(
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “VirtueMart”