Enkel webbutikk

Spørsmål som gjelder andre nettbutikkløsninger for Joomla!

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Andrenos
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 20
Joined: Fri Aug 25, 2006 8:45 am

Enkel webbutikk

Post by Andrenos » Thu Feb 15, 2007 6:24 am

Jeg holder på å utvikle en side for en som selger en e-bok om ryggproblemer etc., designet på siden er forsåvidt ferdig, men nå er det siste del i prosjektet som står uferdig. Kunden min ønsket også at siten skulle inneholde en webbutikk-løsning hvor man kunne kjøpe og laste ned denne e-boken som han har utviklet. Jeg har prøvd noe som heter VirtueMart, men her tror jeg ikke at det går ann å legge til nedlastbare produkter ???

Om det ikke skulle være noen enkel webbutikk der ute som er laget for dette, så ønsket kunden at man kunne betale for så å få et passord tilsendt på mail. Passordet skal være gyldig i 24 timer, og passordet kan bare brukes én gang.

Er det noen som har noe forslag?

User avatar
Stinus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 210
Joined: Thu Feb 02, 2006 9:25 pm
Location: Stavanger / Tananger
Contact:

Re: Enkel webbutikk

Post by Stinus » Thu Feb 15, 2007 7:08 pm

Hei
Jeg har ikke testet så veldigt mange webbutikker, men CubeCart har muligheter for å laste ned produkter. Etter at ordren er sendt, betalt og godkjent, får man da tilgang til en webadresse for nedlastning.
Stian Magnussen
Veteranbrannbiler - https://veteranbrannbiler.com/ - En side om gamle brannbiler
1. Tananger Sjøspeidergruppe - https://1tanangersjo.no/

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Enkel webbutikk

Post by rued » Thu Feb 15, 2007 7:30 pm

Andrenos wrote: Jeg har prøvd noe som heter VirtueMart, men her tror jeg ikke at det går ann å legge til nedlastbare produkter ???
Det skal gå det så vidt jeg vet, har du tatt deg tid til å lese manualen og evt. veiledninger og forum på virtuemart.net?

@Stinus - CubeCart har etter det jeg vet ingen integrasjonsmulighet til Joomla!, eller?
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
Stinus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 210
Joined: Thu Feb 02, 2006 9:25 pm
Location: Stavanger / Tananger
Contact:

Re: Enkel webbutikk

Post by Stinus » Fri Feb 16, 2007 6:04 am

Hei
@rued  Det har jeg ikke funnet helt ut, tror ikke det har integrasjonsmuligheter enda.
Men jeg tenkte jo litt på å kjøre det som wrapper i Joomla. Og som jeg sa så har jeg ikke testet så mange typer webshop.
Stian Magnussen
Veteranbrannbiler - https://veteranbrannbiler.com/ - En side om gamle brannbiler
1. Tananger Sjøspeidergruppe - https://1tanangersjo.no/

User avatar
thorandre
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 43
Joined: Mon Feb 27, 2006 5:37 pm
Location: Norway
Contact:

Re: Enkel webbutikk

Post by thorandre » Fri Apr 13, 2007 6:28 am

Stinus wrote: Det har jeg ikke funnet helt ut, tror ikke det har integrasjonsmuligheter enda.
Joda, det skal ikke være noe problem å bruke VirtueMart til nedlastingsprodukter.

User avatar
thorandre
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 43
Joined: Mon Feb 27, 2006 5:37 pm
Location: Norway
Contact:

Re: Enkel webbutikk

Post by thorandre » Fri Apr 13, 2007 6:36 am

En annen sak er kanskje at VirtueMart er litt overkill hvis man kun skal selge ett produkt.. VMart har en hel haug med funksjoner og muligheter om frakt, rabatter, prisgrupper, kundegrupper, osv. Problemet er ærlig talt at det ikke er plankekjøring å fjerne/skjule disse funksjonene i administratorpanelet for de som skal drive butikken. Har slitt litt med dette selv. Ofte er det jo greit å ha det litt enkelt for de/den som skal ta imot bestillinger og sende ut varer. (Jeg TROR ikke det finnes noen valgmulighet/panel som gjør at noen brukere bare kan se bestillinger, kunder og varer f.eks.)

ajj_oslo
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 18
Joined: Sat Jan 13, 2007 8:46 am

Re: Enkel webbutikk

Post by ajj_oslo » Mon Jun 04, 2007 7:46 pm

thorandre wrote: En annen sak er kanskje at VirtueMart er litt overkill hvis man kun skal selge ett produkt.. VMart har en hel haug med funksjoner og muligheter om frakt, rabatter, prisgrupper, kundegrupper, osv. Problemet er ærlig talt at det ikke er plankekjøring å fjerne/skjule disse funksjonene i administratorpanelet for de som skal drive butikken. Har slitt litt med dette selv. Ofte er det jo greit å ha det litt enkelt for de/den som skal ta imot bestillinger og sende ut varer. (Jeg TROR ikke det finnes noen valgmulighet/panel som gjør at noen brukere bare kan se bestillinger, kunder og varer f.eks.)
Her på forumet er det mange tråder om VirtueMart som sannsynligvis er tingen :) Men den er nok en overkill for meg. Har noen klart å finne noen enkel nettbutikkløsning som fungerer?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Enkel webbutikk

Post by rued » Mon Jun 04, 2007 7:55 pm

At VirtueMart er overkill synes jeg er interessant ettersom jeg selv ser på den som en "lett" nettbutikk.

Men kanskje du burde opplyse om hvilke behov du har, for at folk lettere skal kunne hjelpe deg med å finne det du behøver. At du har kikket på netthandelkategorien i extensions, uten å finne noe passende, må vi vel kanskje kunne gå ut fra?
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

ajj_oslo
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 18
Joined: Sat Jan 13, 2007 8:46 am

Re: Enkel webbutikk

Post by ajj_oslo » Mon Jun 04, 2007 11:35 pm

rued wrote: At VirtueMart er overkill synes jeg er interessant ettersom jeg selv ser på den som en "lett" nettbutikk.
Skal ha mulighet for å selge noen fåtall varer, manuell ordrebehandling (mail notifikasjon holder) og betaling enten via paypal eller nettbank.
rued wrote: Men kanskje du burde opplyse om hvilke behov du har, for at folk lettere skal kunne hjelpe deg med å finne det du behøver. At du har kikket på netthandelkategorien i extensions, uten å finne noe passende, må vi vel kanskje kunne gå ut fra?
Klart det :) det finnes flere netthandels komponenter der, men det hadde vært fint å få hørt om andres erfaring slik at jeg slipper å prøve alt på egenhånd.

User avatar
thorandre
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 43
Joined: Mon Feb 27, 2006 5:37 pm
Location: Norway
Contact:

Re: Enkel webbutikk

Post by thorandre » Sat Jun 09, 2007 9:19 pm

rued wrote: At VirtueMart er overkill synes jeg er interessant ettersom jeg selv ser på den som en "lett" nettbutikk.
Å ja? Kan stemme bra det. Greia fra min side handler egentlig om at jeg ikke har jobbet med noen særlig andre nettbutikker, og VM har mengder av funksjoner som jeg ikke trenger, selv til nettbutikker med store utvalg og krav. Den har jo godt rykte i Joomla-verdenen også. Men jeg ser jo at den er lettvekter i forhold til anerkjente nettbutikker.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Enkel webbutikk

Post by rued » Sat Jun 09, 2007 9:47 pm

ajj_oslo wrote: Skal ha mulighet for å selge noen fåtall varer, manuell ordrebehandling (mail notifikasjon holder) og betaling enten via paypal eller nettbank.
Vet at DIBS har noe som heter DIBS email som f.eks lar deg legge inn produkter i innhold (artikler), med en betalingslenke. PayPal har også "e-postbetaling", men om den kan brukes på samme måte har jeg ikke sjekket.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “Andre nettbutikkløsninger”