Jeg "vet" svaret men ikke spørsmålet

Spørsmål rundt netthandel som ikke er direkte knyttet til nettbutikkdrift/passer i andre kategorier

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Grousehunter
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Wed Jan 16, 2008 11:05 pm

Jeg "vet" svaret men ikke spørsmålet

Post by Grousehunter » Sun Apr 13, 2008 4:43 pm

Hei,

Jeg tror jeg vet svaret på problemet mitt men jeg vet ikke hvordan man kommer fram ditt og jeg vet ikke hvilken hjelp jeg trenger ;) Denne henvendelsen er først og fremst en ønske om å få bekreftet at mine "svar" er riktig og et ønske om å bli ledet mot en løsning.

Jeg skal kjøre en XML feed på siden min som ser slik ut:
- <xs:schema xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" targetNamespace="urn:yahoo:prods" xmlns="urn:yahoo:prods" elementFormDefault="qualified">
<xs:include schemaLocation="common.xsd" />
- <xs:element name="CatalogListings">
- <xs:complexType>
- <xs:sequence>
<xs:element name="Offer" type="OfferType" minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" />
<xs:element name="Warnings" type="WarningsType" minOccurs="0" maxOccurs="1" />
</xs:sequence>
<xs:attribute name="id" type="xs:nonNegativeInteger" use="required" />
<xs:attribute name="totalResultsAvailable" type="xs:nonNegativeInteger" use="optional" />
<xs:attribute name="firstResultPosition" type="xs:nonNegativeInteger" use="optional" />
<xs:attribute name="totalResultsReturned" type="xs:nonNegativeInteger" use="optional" />
</xs:complexType>
</xs:element>
</xs:schema>


Jeg har forstått at det er mulig å kjøre denne ved hjelp av SimpleXML Extension, har jeg forstått det riktig?

Denne feeden lager en liste over produkter og er lik med unntak av produkt ID som varierer fra produkt til produkt.

Her sliter jeg litt, kan man da lage et skjema under html-editoren i joomla der man kun skriver inn produkt ID slik at den automatisk blir putta inn i XML-koden som igjen blir kjørt på siden min av SimpleXML Extension? Eller kan/må man lage et skjema der man limer inn hele XML-koden?

Sikkert mange som trekker på smilbåndene av spørsmålet mitt :-[ Men jeg har ikke den store innsikten i php og håper på svar på hvilke løsninger som er mulig. Når jeg kan stille de rette spørsmålene antar jeg at jeg må skaffe hjelp for å få dette inn i portalen min.

Jeg kjører Joomla 1.0.15 og php versjon 5.0.45

Locked

Return to “Generelt”