Betalt medlemskap med SSL-setifikat

Spørsmål rundt netthandel som ikke er direkte knyttet til nettbutikkdrift/passer i andre kategorier

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Renjo
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Wed Feb 18, 2009 9:01 pm

Betalt medlemskap med SSL-setifikat

Post by Renjo » Wed Feb 18, 2009 10:14 pm

Hei

Jeg skal ha en en løsning for betalt medlemskap på vår joomlaside. Mitt problem er at all persondata på medlemmer må sendes med et SSL-setifikat til vår krypterte webserver. Datatilsynet krever at vi behandler all persondata som sensitiv data, der all overføring av data skjer med et SSL-setifikat. Vi skal altså ha alle persondata sendt med SSL-setifikat, inn til vår krypterte webserver og videre inn gjennom brannmur og inn til en egen pc for medlemsregisteret.

Nå skal vi altså sette opp en løsning der medlemmer kan betale medlemskap via nettstedet og få tilgang automatisk. Jeg har ikke kjennskap til Joomla og leier inn en tredjepart som skal sette opp dette. Tredjepart anbefaler AEC betalt medlemskap med kredittkortbetaling mot PayPal. Tanken var at all persondata går inn til PayPal-konto, og kan hentes ut der.

Men etter å ha sjekket PayPal blir jeg veldig usikker. Det virker ikke som om PayPal satser på å levere ut persondata, heller motsatt. De ønsker å beskytte kjøperen i stedet for å gi alle data til mottaker. Det forteller meg at vi antakelig ikke vil trives med PayPal. Man finner blant annet ikke enkel informasjon om hvordan man kan ta ut opplysninger om betaleren. I stedet fokuseres det på hvordan man overfører penger fra PayPal-konto til bankkonto; noe som er sekundært i forhold til vårt behov.

Jeg lurer nå på om det finnes en bedre løsning. Er under tidspress, og må få på plass dette raskt. Tenkte å høre her om det er noen som har erfaringer.

Takk for all hjelp!

Renjo

Locked

Return to “Generelt”