Nettløsning for kortbetaling/eksisterende betalingsterminal

Spørsmål rundt netthandel som ikke er direkte knyttet til nettbutikkdrift/passer i andre kategorier

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
User avatar
zenior
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 325
Joined: Tue Mar 06, 2007 7:20 pm
Location: Sandefjord - Norway

Nettløsning for kortbetaling/eksisterende betalingsterminal

Post by zenior » Thu Apr 09, 2009 3:50 pm

Jeg har en trådløs betalingsterminal som jeg betaler en månedlig leie på, da er jeg altså et såkalt brukersted. Kan denne avtalen utvisdes til også å gjelde for betaling på nett, eller må man bestille ny, særskilt avtale for dette uansett?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Nettløsning for kortbetaling/eksisterende betalingsterminal

Post by rued » Thu Apr 09, 2009 4:02 pm

Lite informasjon ...

Du må ha en nettavtale med innløser, samt en betalingsformidler som kan behandle dine transaksjoner på nett - eks. DIBS.

Dette er ting du bl.a. kan prate med din innløser om!
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
zenior
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 325
Joined: Tue Mar 06, 2007 7:20 pm
Location: Sandefjord - Norway

Re: Nettløsning for kortbetaling/eksisterende betalingsterminal

Post by zenior » Mon Apr 13, 2009 2:18 pm

Var nok litt lite info ja, jeg har en trådløs terminal fra Handelsbanken, trodde jeg kunne bruke id fra dene for å sette opp en nettløsning, men den gang ei. Ser ut som man må tegne en ny avtale med en innløser, pris 3-7500 alt etter hvem man velger.
Litt synd at små ideelle foreninger (eller andre for den saks skyld) ikke kan ta del i disse løsningene. Blir vanskelig å forsvare en kostnad på 3000 for etablering, pluss 4-500 kr pr. måned når omsetningen (medlemskontigent + litt billetter og merchandise) kun er 70 - 80 000 i året. Så at Dibs hadde et tilbud til små ideelle foreninger, men det så ikke ut til å være noe rimeligere enn vanlige kommersielle avtaler.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Nettløsning for kortbetaling/eksisterende betalingsterminal

Post by rued » Mon Apr 13, 2009 8:04 pm

Jeg sender deg en PM zenior, med min e-postadresse. Mulig jeg kan hjelpe dere en bit på veien, om jeg får litt mer informasjon om foreningen.

Og for de som måtte lure er det tilbud om "kommersiell" hjelp jeg sender, men uten at jeg vil tjene noe på det - heller tvert i mot. ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

xml2qt
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:00 am

Re: Nettløsning for kortbetaling/eksisterende betalingsterminal

Post by xml2qt » Tue Apr 14, 2009 8:04 am

Hva med å bruke efaktura fra f.ex. Nordea. Det koster kr 40/mnd. Alt. bruke paypal på resten ?


Locked

Return to “Generelt”