Påmelding til arrangementer med betalingsløsning

Spørsmål rundt netthandel som ikke er direkte knyttet til nettbutikkdrift/passer i andre kategorier

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
hafjellbonden
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 35
Joined: Fri Jul 28, 2006 5:42 am

Påmelding til arrangementer med betalingsløsning

Post by hafjellbonden » Sun Feb 27, 2011 7:53 am

Jeg er også ute etter tips til komponent for påmelding. Kravet er at den kan integreres mot "seriøs" betalingsløsning slik som f.eks www.dibs.no

Noen som har erfaring med det?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Påmelding til arrangementer

Post by rued » Sun Feb 27, 2011 9:53 am

@hafjellbonden, har du kikket på lenken det henvises til?

Det er flere som har mulighet for integrasjon mot betalingsløsning, og nettbutikker kan også brukes til slike ting. Der finnes det da også flere som støttes av DIBS allerede.

Ditt sak gjelder da også betalt påmelding, mens trådstarter søker støtte for gratispåmeldinger.
Ditt innlegg splittes derfor ut av tråden.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

hafjellbonden
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 35
Joined: Fri Jul 28, 2006 5:42 am

Re: Påmelding til arrangementer med betalingsløsning

Post by hafjellbonden » Sun Feb 27, 2011 2:02 pm

Jada, jeg er enig i at man kan sette opp dette i nettbutikk. Men det er krav til informasjon ved registrering som jeg tror er enklere om jeg finner en anbefalt komponent.
Jeg har kikket under "booking" og "events" men trenger anbefaling av andre som kanskje er vunnet erfaring på dette tidligere.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Påmelding til arrangementer med betalingsløsning

Post by rued » Sun Feb 27, 2011 2:16 pm

Om du behøver anbefalinger og har behov for diverse info må du jo nesten spesifisere litt bedre hva du behøver, og hvilke anbefalinger du er ute etter utover at det skal kunne brukes mot DIBS.

De fleste som støtter en betalingsmåte kan da også utvides til å støtte den leverandør du måtte ønske, men det er jo da også et spørsmål om du kun er ute etter ferdige og gratis løsninger osv osv ...
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

hafjellbonden
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 35
Joined: Fri Jul 28, 2006 5:42 am

Re: Påmelding til arrangementer med betalingsløsning

Post by hafjellbonden » Sun Feb 27, 2011 2:41 pm

Ok- Kravspesifikasjonen er at jeg trenger en komponent til påmelding i forbindelse med idrettskole. Det skal være mulig å kjøpe seg en plass i definert klasse hvor det fungerer med max antall i hver klasse.
Komponenten trenger ikke være gratis, det betyr mye mer at det er en solid og anbefalt løsning.

Det bør kunne settes opp varsling ved full klasse til admin og det bør også være mulig å bytte klasse etter at man har kjøpt deltagelse.

Så må det være mulig å sette den opp med betalingsløsning som fungerer i norden - f.eks DIBS.


Locked

Return to “Generelt”