Flere butikker/administratorer på en joomla side

Spørsmål rundt netthandel som ikke er direkte knyttet til nettbutikkdrift/passer i andre kategorier

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

Flere butikker/administratorer på en joomla side

Post by perbjune » Mon Mar 07, 2011 3:07 am

Heisann
Tenker på muligheten for at andre kan legge sin butikk/produkter på min nettside. Finnes det komponenter/muligheter for at andre kan få sin egen side hvor de selv administrerer egne produkter/shoppingcart ?

Eneste løsningen jeg vet om nå går via paypal hvor jeg får shoppingcart kodene til de forskjellige produktene og selv limer inn på nettsiden. Men jeg tenkte at der kanskje var en bedre måte å gjøre det på...og at jeg også slapp å legge dette inn selv ?

perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

Re: Flere butikker/administratorer på en joomla side

Post by perbjune » Thu Mar 17, 2011 6:07 pm

En ide er å kunne tildele hver person et eget menypunkt hvor de selv administrer innholdet etter eget ønske...men samtidig vil jeg ikke at de skal få tilgang/kontroll til backpanel å se eller forandre på egne artikler/moduler bilder i mediamanager etc. Kanskje ikke så lett å få til ?

Alternativet jeg vet om er å bruke joomsocial eller lignende for å opprette profiler hvor den enkelte kan legge inn bilder, salgsartikler etc. Men det har sine svakheter i så måte

perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

Re: Flere butikker/administratorer på en joomla side

Post by perbjune » Thu Mar 17, 2011 9:04 pm

Når jeg snuser litt på acl til joomla 1.6 så ser jeg at man kan gi enkelte backend tilgang hvor de feks får redigere artikler, men samtidig bli hindret fra å se alt annet enn artikkelmanager. Å da nærmer det seg noe. Men jeg vil ikke at de som får tilgang får mulighet til å redigere alle artikler som ligger under artikkelmanager, bare hver sin artikkelkategori som blir linket til tilhørende meny/menypunkter.


Locked

Return to “Generelt”