Hvilken nettbutikkløsning?

Spørsmål rundt netthandel som ikke er direkte knyttet til nettbutikkdrift/passer i andre kategorier

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
AnitaPay
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 13
Joined: Tue Mar 19, 2013 2:18 pm

Hvilken nettbutikkløsning?

Post by AnitaPay » Sun Apr 12, 2015 1:32 pm

For et par år siden satt jeg opp en Joomlaside med Virtuemart for en kunde. Vi har hele veien hatt problemer med ordre som står som pending eller som annullert. Nets skylder på Sircon, som har laget en extension for å få Virtuemart til å kobles til dem, og Sircon på sin side skylder på Nets. I midten står altså min kunde og meg og har sett oss ganske lei. Anslagsvis 30% av ordrene har vi problemer med og det er uholdbart. Det virker som problemet oppstår spesielt hos kunder som benytter Explorer som nettleser, men ikke alltid.

Vel, uansett, den versjonen av Virtuemart som kjøres på kundes hjemmeside idag er gammel og vi ønsker både å sette opp ny nettside samt ny nettbutikk. Spørsmålet er vel egentlig om vi skal fortsette med Virtuemart fremover (nyeste versjon) eller om vi skal gå for en annen nettbutikkløsning.
Grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer Virtuemart er at de nå er på versjon 3 og dermed muligens har blitt kvitt trøbbelet med ordrene som ender som pending/annullerte.
Da igjen har vel ikke Sircon laget en extension som fungerer med Virtuemart 3 enda, så jeg er vel like langt der antar jeg.

Noen tips om hvordan løse dette her og hvilken løsning vi skal velge? Kunden ønsker veldig en kobling til Nets. Er det andre nettbutikker som kan tilby dette?

Locked

Return to “Generelt”