Tak for sidst

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
joomalbro
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 108
Joined: Sat Feb 10, 2007 4:56 pm
Location: København, Frederiksberg

Tak for sidst

Post by joomalbro » Sat Jan 29, 2011 12:27 pm

Tak for et godt første jug københavner møde den 27. Det var et godt initiativ, og der var jo også et fint fremmøde.
Kh
Bjørn

cphcharli
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 4
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:54 am

Re: Tak for sidst

Post by cphcharli » Sun Jan 30, 2011 10:41 pm

Ja, tak for et godt møde!

Vi var 20 fremmødte, både begyndere, rutinerede brugere og enkelte, som selv udvikler på Joomla. Til jer, der ikke var med, vil jeg sige, at det var ærgerligt! Men her får I nogle hovedtræk, så I ikke er helt tabt.

Showcase
En lærer (Lau) og to elever (Nicki og Dan) fra produktionsskolen i Frederiksværk viste sitet http://www.halsnaes-netavis.dk/ , en bestillingsopgave fra byens forretningsdrivende. Sitet er udviklet i Joomla med komponenten K2, som kunne udfylde behov for udvidet artikelstyring i flere niveauer, automatisk tilpasning af billedstørrelse til forskellige moduler og avanceret brugerstyring. Særligt for dette projekt er det pædagogiske sigte, samtidig med, at resultatet i sig selv er en succes: på en måned har denne lokale netavis rundet 8000 brugere.

Joomla 1.6
Jannick (her kendt som littlejohn) har som medlem af den officielle Joomla testgruppe et forspring i kendskabet til Joomla 1.6. Han gav på mødet en guidet tour, med særligt fokus på tidsbesparende tiltag såsom ”gem og ny”, at foretage én handling på mange kategorier og en ny extention manager. Samtidig var der plads til diskussioner om fordele og ulemper ved den nye multi-sprogshåndtering, information om fremtidige udviklingsplaner og en opfordring til ”give back”.

jNews
Carsten (her kendt som cthrane) gav en introduktion til jNews, som den bruges i relation til live sitet http://cubakultur.dk/. JNews er en gratis komponent, som ikke kan udføre action mails eller foretage emnebaseret arkivering. Til gengæld er den god til håndtering af nyhedsbreve til mange grupper, hvor både indhold, grafik og afsender skal differencieres.

Organisation
For at en interessegruppe skal være en succes, må vi undgå to ting:
- At alle sidder foran hver sin pc og venter på, at ”nogen” gør ”noget”.
- At flere planlægger arrangementer, som skal ligge på samme tidspunkt.

Derfor har vi oprettet et arrangementsudvalg. Udvalget består af Carsten Thrane (cthrane), John (John, hvad er dit efternavn og forumnavn?), Janich Rasmussen (littlejohn) og Charlotte Branth Claussen (cphcharli). Udvalget er til enhver tid åbent, og det skal primært have en koordinerende rolle. Udvalget er ikke sekretærer, som er ”ansat” til at stå for alt praktisk og administrativt arbejde på bestilling. Omvendt er det heller ikke en ledelse, som skal bestemme alt – det skal hele gruppen være med til :)

Hvad bliver det næste?
Janich har allerede meldt ud, at han gerne vil afholde et Joomla 1.6 install party, og det vakte stor begejstring. Generelt vil folk gerne beskæftige sig mere med Joomla 1.6. Andre emner er billedhåndtering, nyhedsbreve, webshops, sikkerhed, K2, templating, hvorfor Joomla frem for andre systemer, hvordan man tjener penge på Joomla og hvordan man får universiteter og andre læreanstalter til at undervise i Joomla.

Der blev afholdt en afstemning om, hvor fremtidige møder skal holdes. Mulige værter er DTU, ITU, Symbion og produktionsskolen i Frederiksværk. Der var flest stemmer for IT-Universitetet, men der var åbenhed for f.eks. at lave et enkelt møde i Frederiksværk, hvor skolens arbejde med Joomla kan være tema.

Gruppens informationskanaler blev også vendt. Det blev vedtaget, at dkjug.dk og dette forum skal være primære informationskanaler, mens Facebook og værters e-mail-lister benyttes som en ekstra reklamesøjle.

Jeg ser frem til de næste møder!
Charlotte

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 242
Joined: Tue Jan 05, 2010 2:55 pm

Re: Tak for sidst

Post by littlejohn » Wed Feb 02, 2011 10:07 pm

Tak til alle jer der kom.
Det var simpelthen en super hyggelig aften, med masser af videndeling og inspiration.
Der var bare noget for alle aldre, uanset niveau, så det er synd for jer der ikke var med (men godt referat, Charlotte!). ;)

Efter min mening er det fedt med noget diversitet så man ikke bare ender med "the same old".
Ja, jeg glæder mig i hvert fald allerede til næste arrangement og ser frem til mange flere hyggelige stunder. :)

mvh
Janich
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

rbb
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:28 pm

Re: Tak for sidst

Post by rbb » Wed Feb 02, 2011 10:23 pm

Det lyder som om, at det var en super aften - ked af, at jeg ikke havde mulighed for at deltage.

Tak for referatet, så jeg alligevel fik mulighed for at blive opdateret :)

Mvh
René


Locked

Return to “JUG København”