Referat: 09-06-2011 Århus møde

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
User avatar
Amras
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1527
Joined: Sun Apr 09, 2006 9:33 am
Location: Denmark, Århus
Contact:

Referat: 09-06-2011 Århus møde

Post by Amras » Thu Jun 09, 2011 9:03 pm

Hej Allesammen

Så blev det igen tid for et jug møde i Århus, vi var 6 personer med 2 helt ny ansigter :) skønt. Først vil vi gerne sige rigtig mange tak for lån af lokaler til Geekhouse virkelig fede lokaler, og tak for kagen til Regin som vi nød sammen med kaffe og the.

Efter en lille presentation af hinanden samt lidt snik snak + en langsom pc (Her vil jeg ikke nævne nogen navne, vel Regin ;), blev det første oplæg omkring immigrering fra 1.5 til 1.6 skudt igang, det blev afholdt af undertegnet hvor jeg fortalt om hvilke udfordringer man står overfor og hvad man skulle forvente samt hvordan man kommer videre, jeg håber det var noget der gav stof til efter tanke.

Det næste oplæg var omkring komponenten sh404SEF som Regin gennemgik hvordan man sætter den op og bruger den samt nogle eksempler fra et live site. Super godt indlæg som jeg tror vi alle fik meget ud af , vi fik ihvertfald snakket en masse omkring SEO optimering super Regin :).

Bagefter havde vi løs snak omkring hvordan vi kunne gøre vore JUG side bedre, blandt andet blev vi enig om at Regin skulle tage kontakt til Redweb så vi kan få oprette en superadmin i hver JUG gruppe, så vi kan få opdateret siden med nyheder og andet, her må de andre bruger grupper også meget gerne byde ind med forslag og hvad de synes ??.

Alt i alt en super fed aften med masser af input som jeg havde masser af glæde af, jeg håber at alle deltager syens det samme.

Næste gang

Næste gang bliver den 25 august 19:00 - 21:30 på Århus univsersitet i Shanon bygningen.

Janni vil holde oplæg omkring installation og opsætning af Wamp (lokalt server miljø) og hvordan man arbejder med den.

bagefter har vi bestemt at vi vil holde en "vi løser dit Joomla problem aften" det betyder at hvis folk sidder med et Joomla! problem og mangler en løsning kan de bare komme og spørger som hjælper vi alle med at løse det. både Janni, Regin mig selv og de andre vil meget gerne hjælpe med det.

Så husk at skrive jer op til næste gang, det er jo sjovere jo flere vi er :).
Software pilot at Juhlsen.com
Twitter: ReneSkou | Joomla bug squad member |
Bidrager du også ? Ubesvaret spørgsmål: http://forum.joomla.org/search.php?sear ... d&fid[]=16

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Referat: 09-06-2011 Århus møde

Post by anojoomous » Sat Jun 11, 2011 9:02 am

Hej Amras

Dejligt med en god opstart, jeg synes dog (som Morten også nævnte i moderator forummet) at i skulle overveje at lægge møderne på et andet tidspunkt end torsdag aften. Vi der kommer et stykke fra har en del transport til og fra.

User avatar
Amras
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1527
Joined: Sun Apr 09, 2006 9:33 am
Location: Denmark, Århus
Contact:

Re: Referat: 09-06-2011 Århus møde

Post by Amras » Sat Jun 11, 2011 9:17 am

Hej

På de her 2 første møder er datoen for det næste møde blevet bestemt af dem som har deltaget, så man kunne vel sagntens tænke sig, at der kunne findes en anden dag i ugen hvis folk synes det. Personligt synes jeg at hvis der er flere folk der kan en anden dag så "no problemo" :)
Software pilot at Juhlsen.com
Twitter: ReneSkou | Joomla bug squad member |
Bidrager du også ? Ubesvaret spørgsmål: http://forum.joomla.org/search.php?sear ... d&fid[]=16


Locked

Return to “JUG Århus”