Fejl opstår ved migrering

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
Faru
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Fejl opstår ved migrering

Post by Faru » Thu May 05, 2011 8:53 am

Hej

Jeg har forsøgt at migrere fra 1.5.23 til 1.6.3 ved hjælp af JUpgrade. Det går sådan set også fint indtil selve migreringen:

==========
[decompress]
1
==========
[install_config]
1
==========
[cleanup]
==========
[install_db]
==========
[1] [users]
==========
[2] [modules]
==========
[3] [categories]
==========
[4] [content]
==========
[5] [menus]
==========
[6] [banners]
==========
[7] [contacts]
==========
[8] [newsfeeds]
==========
[9] [weblinks]
==========
[undefined] [undefined]

Warning: require_once(/var/www/web84/web/demo/administrator/components/com_jupgrade/includes/migrate_extensions.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/web84/web/demo/administrator/components/com_jupgrade/includes/controller.php on line 32

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/var/www/web84/web/demo/administrator/components/com_jupgrade/includes/migrate_extensions.php' (include_path='.:/usr/share/pear:/usr/share/php') in /var/www/web84/web/demo/administrator/components/com_jupgrade/includes/controller.php on line 32

- og det kan så blive ved og ved og ved ...

Hvad gør jeg for at løse dette? :(

Lene
Last edited by Faru on Thu May 05, 2011 10:54 am, edited 1 time in total.

Faru
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Fejl opstår ved migrering

Post by Faru » Thu May 05, 2011 10:53 am

Jeg har lige fundet ud af at min PHP version er 5.2.10, og den skal være 5.2.4 ...

Man skal altså lige være opmærksom på de tekniske krav: http://docs.joomla.org/Joomla_1.6_techn ... quirements

Jeg må vist tilbage på 1.5.23 igen ...

solsikkehaven
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by solsikkehaven » Thu May 05, 2011 11:04 am

ja, eller endnu bedre - skift til et webhotel der understøtter joomla ordentligt.
Morten Knudsen
http://mortenknudsen.dk - WordPress hjemmesideløsninger til vestjyske virksomheder og foreninger
http://wpguru.dk - WordPress Guru - tips & tricks til WordPress

Faru
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Faru » Fri May 06, 2011 7:47 am

Ja, det er selvfølgelig også en mulighed ...

Men jeg har nu tjekket på de hjemmesider jeg har kørende, på Danhost og i123, og ALLE kører på ældre versioner af php og mysql.

Jeg ved at man på i123 har en proces igang med at tilbyde flytning til nye servere ... og nye versioner ...

Når kundernes krav til nye versioner stiger, så er jeg sikker på at udbyderne også opgraderer ...

Lene

findsvar
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by findsvar » Sat Aug 06, 2011 3:26 pm

Lene og med hvilken faglig viden understøtter du denne påstand ?
Nu er det sådan, at man ikke bar eopgraderer det er ikke en windows installation, der bare opgraderes.
Du risikerer at kundernes systemer, hvor udviklingen måske ikke går så stærkt, efterlades med hjemmesider der ikke virker.
Og som regel er det bare ærgeligt og kundernes problem at få dette løst.
Sådan har jeg heldigvis ikke kørt igennem årene og dermed har jeg også undgået det dilemma, som din vision kan afstedkomme.

Faru
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Faru » Tue Oct 04, 2011 12:12 pm

findsvar - jeg forstår ikke hvad du mener!

I forbindelse med at jeg forsøgte at migrere fra 1.5.23 til 1.6 fandt jeg ud af, at der var nogle tekniske krav der skulle opfyldes. Ikke alle webhoteller kunne det, og efter en lang dialog med mit webhotel, endte det med at mit domæne blev flyttet til en ny server, som opfyldte kravene. Og det er ikke noget jeg har grebet ud af den blå luft, men som alle og enhver kan læse sig frem til fx. her: http://docs.joomla.org/Joomla_1.6_techn ... quirements.

Der er rigtig mange som bruger Joomla, og som gerne vil opdatere deres installationer til de nye versioner. Det stiller krav til teknikken, til udvikling og til webhotellerne ... der er vist ikke noget mystisk i det!?

Lene 8)

Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”