Error 403 - Når man gemmer profil

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
larsn84
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Error 403 - Når man gemmer profil

Post by larsn84 » Thu Aug 11, 2011 2:45 pm

Hej

Vi har et problem når vi forsøger at redigere profiler på vores hjemmeside, hvor Error 403 opstår:

Error 403: Forbidden
You don't have permissions to access this page. This usually means one of the following:

this file and directory permissions make them unavailable from the Internet.
.htaccess contains instructions that prevent public access to this file or directory.
Please check file and directory permissions and .htaccess configuration if you are able to do this. Otherwise, request your webmaster to grant you access."

Vi har installeret JomSocial og integreret den med siden og alt andet virker undtagen redigeren af profil. Det sker idet man gemmer profilen og uanset brugertype.

Vi har kontaktet JomSocial, som ikke mener at problemet er i deres komponent.

Vi har også opdaget, at under "Permissions" i backend konfiguration, der står brugerredigering som nægtet, men vi har prøvet at sætte den til tillad, men så står der "Konflikt" ud for.

Hvad skyldes dette?

På forhånd tak

Mvh
Lars

Alice Yvonne
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: Error 403 - Når man gemmer profil

Post by Alice Yvonne » Fri Sep 30, 2011 5:29 pm

Ja, det vil jeg også gerne vide, jeg har samme problem

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: Error 403 - Når man gemmer profil

Post by Gadensgaard » Sat Oct 01, 2011 5:58 am

Hej Lars

Jeg har ikke selv rodet ret meget med permissions eller JomSocial så jeg kan ikke give dig et konkret svar. Jeg har dog fundet nogle slides fra Jen Kramer der snakkede om ACL til JoomlaDays New York der forsøger at forklare dem:
http://www.joomla4web.com/blog/joomla-1 ... ained.html

Bemærk at for en standard Joomla side er det ikke nødvendigt at rode i permissions.

Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”