one.com kan ikke supporte InnoDB

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
Dalhoff
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

one.com kan ikke supporte InnoDB

Post by Dalhoff » Fri Aug 19, 2011 9:51 pm

Har netop siddet en uge og arbejdet koncentreret på min joomla site som total rookie. Skulle så til udplade til one.com hvor jeg allered har købt domæne og siden har utallige fejlmeldinger.

Efter lang tid viser det sig at one.com ikke understøtter InnoDB. Jeg er overhovedet ikke nok inde i denne verden til at vide hvad forskellen er på denne og andre databaser men synes der virker rimeligt underligt..... og amatøragtigt. // Er det ikke et kæmpe problem for joomla brugere?

Er det rigtigt forstået at grunden til at noget af min side ikke fungerer er at de templates jeg har downloaded og brugt bruger InnoDB?

Og jeg kan heller ikke logge ind i admin sektionen. Admin sektion skal vel have samme username og password som den har når du logger in lokalt via xampp ikke?

Anyway jeg prøver support igen når de dansk talende er på arbejde. Måske det hjælper.

Kan I anbefale andre web hotels der understøtter alle de formater der bliver brugt i Joomla?

På forhånd tak.

Her er min lidt ubrugelige side pt:

http://www.coppicat.com/joomla

Hypnotist
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: one.com kan ikke supporte InnoDB

Post by Hypnotist » Sat Aug 20, 2011 7:38 am

Har du prøvet at installere det fra bunden på din one.com?

Amras
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by Amras » Sat Aug 20, 2011 8:32 am

Hej Dalhoff

Hvis din host ikke understøtter innoDB som er en storage engine og blev introduceret i mySQL 4.1.2 , kunne betyde at der er nogle af dine udvidelser der ikke kan køre, f.eks Rokgallery og Civicrm kræver innoDB.

Jeg mener ikke at en basis Joomla installation kræver innoDB men bruger MYISAM istedet, jeg ved der har været diskussion omkring emnet, men mener ikke det blev ændret.

Som sagt er jeg ikke 100% sikker på Joomla's basis installation
Software pilot at Juhlsen.com
Twitter: ReneSkou | Joomla bug squad member |
Bidrager du også ? Ubesvaret spørgsmål: http://forum.joomla.org/search.php?sear ... d&fid[]=16

Dalhoff
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Dalhoff » Sat Aug 20, 2011 9:47 am

Tak for svar, og lige et par følge spørgsmål.

Hvis jeg installerer joomla fra bunden på one.com så vil jeg skulle starte helt forfra med at designe mit site ikke?

Hvis nogle templates og extensions til joomla bruger innoDB vil det så ikke være bedre at flytte web hotel end at bruge one.com og så skulle passe på hvad man kan bruger på sit site.

Hypnotist
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Hypnotist » Sat Aug 20, 2011 10:30 am

Ja du kan selvfølgeli tage dit template men hvis det bruger innodb så virker det jo stadig ikke
skift du hellere server one.com er alligevel ikke så optimale som man kunne øsnke sig

Dalhoff
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Dalhoff » Sat Aug 20, 2011 1:43 pm

Ok jeg gav op, og har nu installeret joomla fra start. Det vil så sige at jeg skal starte helt forfra med at designe min side....

Den template der følger med når du installerer joomla har på forsiden en skabelon med artikler der hedder beginners, upgraders og professionals som går lodret ned i tre kolonner. Dette er nu væk men jeg synes faktisk det ser godt ud på den måde og gad godt have det igen.

Ved I hvorledes jeg igen får dette design på disse featured articles?

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by Gadensgaard » Sat Aug 20, 2011 1:54 pm

Du behøver ikke at starte forfra med din hjemmeside nej, faktisk vil jeg mene at det er sidste udvej. Jeg ville følge et godt råd og flytte til et andet webhotel. one.com er mildest talt ikke optimalt til Joomla! og du vil kun opleve problemer fremover.

Hvis det ikke er en mulighed for dig kan du jo kopiere dit template, dine artikler osv fra dit lokale site op på det site du har installeret hos one.com. Det kan være lidt omstændigt, men må da om ikke andet være mindre tidskrævende end at starte forfra.

Dalhoff
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Dalhoff » Sat Aug 20, 2011 2:14 pm

Ja det er også det jeg er ved at gøre. Jeg er ved at copy/paste.

Du ved ikke hvordan jeg får de 3 kolonner som findes på joomlas oficielle template?

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by Gadensgaard » Sat Aug 20, 2011 2:17 pm

Det er et spørgsmål om hvilket template du bruger og hvordan det er konfigureret. Der findes mange templates med 3 kolonner, og jeg mener også at de standard templates der kommer med Joomla har den mulighed.

Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”