Installation af Joomla 1.7 Hvordan?

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
SFJ
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Installation af Joomla 1.7 Hvordan?

Post by SFJ » Thu Sep 22, 2011 9:06 pm

Jeg skal lige starte med at høre om der er stor forskel på en installation af 1.5 og 1.7?

Jeg har downloade en fuld dansk pakke her http://joomlacode.org/gf/download/frsre ... ackage.zip

Og når jeg har udpakket den, ser jeg at der ikke er de samme filer med som i en 1.5 Filer som INSTALL.php. configuration.php, index.php m.m. mangler i roden?

Hvis der er en der evt. kan henvise til en installations video eller en manuel vil det hjælpe mig meget. Den jeg selv har fundet, viser kun fra det punkt hvor man starter med at skrive stien til sit domæne. Men jeg har nok brug for en der oplyser noget om det man skal gøre før man kommer til det punkt :)

Tak for hjælpen
SFJ

Ps. Det er noget tid siden jeg sidst har brugt Joomla
Last edited by SFJ on Fri Sep 23, 2011 9:48 am, edited 1 time in total.
Sorry!! Men Joomla er nyt for mig.
Hilsen SFJ

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: Installation af Joomla 7.0 Hvordan?

Post by sone12 » Thu Sep 22, 2011 9:41 pm

Her er en guide. http://docs.joomla.org/Installing_Joomla!_1.7
PS: Det er samme prossedyre for å innstallere 1.7 som 1.5.
Kristian P. Granrud - Global Moderator

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: Installation af Joomla 7.0 Hvordan?

Post by Gadensgaard » Fri Sep 23, 2011 6:44 am

Hej SFJ

Det er selvfølgelig helt iorden at spørge hvis du er i tvivl, men du kunne jo også forsøge først og så vende tilbage hvis der er problemer.

Installations processen har ikke ændret sig synderligt meget siden Joomla! 1.0.

SFJ
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Installation af Joomla 1.7 Hvordan?

Post by SFJ » Fri Sep 23, 2011 9:56 am

TRO mig! Jeg har naturligvis prøvet før jeg skrev dette indlæg. Og fulgt denne anvisnig, som med ver. 1.5 Men da der jo mangler nogle af de filer der skal være i roden. Kan jeg jo ikke gøre som i ver. 1.5. Så er der en der kan henvise til hvor jeg kan downloade en 1.7 med alle filer?

Før du installerer PHP-Fusion er du nødt til at oprette en MySQL database. Dette kan du gøre via din udbyders kontrolpanel eller via
phpMyAdmin. Sørg for at have dine databaseoplysninger tilgængelige under installationen - dvs. værtsnavn, brugernavn, kodeord og
databasenavn. Du vil få brug for disse oplysninger under installationen.

1. Før du uploader alle filerne, skal du ændre navnet på filen _config.php (som du finder i folderen files) til config.php.

2. Upload derefter indholdet af denne folder til din server.

3. Medmindre du afvikler PHP-Fusion på en lokal server, vil du i de fleste tilfælde være nødt til at ændre rettigheder (CHMOD )
følgende filer og foldere til 777:

administration/db_backups/
images/
images/imagelist.js
images/articles/
images/avatars/
images/news/
images/news_cats/
images/photoalbum/
images/photoalbum/submissions/
forum/attachments/
config.php
4. Gå derefter til din side, hvor setup.php herefter starter op automatisk. Hvis den ikke gør det, skal du afvikle den manuelt ved at
indskrive den fulde adresse på din side efterfulgt af setup.php.

5. Gør installationen færdig ved at følge instruktionerne på skærmen. Husk at vælge sprog som det første.

6. Umiddelbart efter afslutningen af installationen, skal du sætte rettighederne (CHMOD) for config.php tilbage til 644 OG slette
scriptet setup.php fra din server.

Hilsen
SFJ
Hilsen SFJ

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by Gadensgaard » Fri Sep 23, 2011 10:22 am

Det der er en vejledning til installation af php-fusion, ikke Joomla!. Alle filerne er med når du downloader Joomla! 1.7.

SFJ
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by SFJ » Fri Sep 23, 2011 11:09 am

Gadensgaard wrote:Det der er en vejledning til installation af php-fusion, ikke Joomla!. Alle filerne er med når du downloader Joomla! 1.7.
[censored]!! Sorry sorry mange gange. Det var mig der ikke lige havde styr på hvilken guide der var til hvad.
Men som jeg også skrev er det også mere end 1 år siden jeg sidst har set på Joomla eller PHP-F

Det var sgu flovt SORRY

SFJ
Hilsen SFJ

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Fri Sep 23, 2011 1:16 pm

SFJ wrote:
Gadensgaard wrote:Det var mig der ikke lige havde styr på hvilken guide der var til hvad.
Jeg gav deg en link du skulle følge. Så jeg forstår ikke hvorfor du laster opp en guide her anyway? Gjentar den her. http://docs.joomla.org/Installing_Joomla!_1.7
Kristian P. Granrud - Global Moderator

SFJ
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by SFJ » Fri Sep 23, 2011 1:47 pm

sone12 wrote:
SFJ wrote:
Gadensgaard wrote:Det var mig der ikke lige havde styr på hvilken guide der var til hvad.
Jeg gav deg en link du skulle følge. Så jeg forstår ikke hvorfor du laster opp en guide her anyway? Gjentar den her. http://docs.joomla.org/Installing_Joomla!_1.7
Jamme den guide havde jeg set på før du kom med den. Men tænkte at den kunne jeg ikke bruge, for den oplyste jo ikke det man skal gøre før, man kom frem til installationen. Hvilket jo er klart nok, da man jo ikke skal gøre noget efter man har uploade sine filer til serveren.

Men jeg var jo sikker på at man også skulle gøre noget ved nogle af filerne. Men det var jo så, kun ved en PHP-F installation.

Jeg skal dog også lige oplyse at før jeg skrev her, havde jeg en fejl da jeg havde oploade alle filerne til min server, og skrev adr. til min side for at starte installationen. Og så var det jeg tænkte at der var jo også noget man skulle gøre. Og så var det jeg kom til at forveksle Joomla med PHP-F

Men der var nok blot gået noget galt da jeg uploade den første gang. For efter 2 gang var der ingen problemer.

Mvh
SFJ

Ps. godt at være tilbage med Joomla. Det ser jo godt ud med 1.7 ;)
Hilsen SFJ

Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”