upgradering fra 1.5 til 2.5 .. template skift

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
heleneschoubye
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

upgradering fra 1.5 til 2.5 .. template skift

Post by heleneschoubye » Sun May 27, 2012 9:57 am

Måske er det helt hen i vejret, men jeg vil alligevel lige se om nogen her kan gøre mig lidt klogere så.
Jeg har en Joomla 1.5 side med rhuk_milkyway template. Jeg vil gerne opdatere til 2.5 - men det kan jeg ikke fordi rhuk_milkyway ikke findes som template i 2.5.

Jeg vil også i virkeligheden meget hellere have cloudbase 2.0 - kan godt li designet.

Så tænkte jeg hvad sker der hvis jeg installerer cloudbase 2.0 (versionen til 1.5 ) i min hjemmeside og ændrer default template til cloudbase. Så får jeg sikkert en masse der sidder forkert, - men vil det være til at løse ????

Grunden til at jeg spørger er at jeg tænker, hvis jeg nu havde cloudbase på min Joomla 1.5 side, så ville det måske være nemmere at opgradere hele siden til Joomla 2.5 uden at det hele ryger :) ...
Men som sagt, - kan være det er et dumt spørgsmål, jeg har ikke forstand på koder og alt det der, - kan kun arbejde med det fra back-end i Joomla designet..

Jeg havde ellers tænkt mig bare at opbygge hele hjemmesiden forfra i 2.5 med cloudbase ... var godt igang, men så er jeg blevet i tvivl om hvorvidt det faktisk er muligt (hvilket jeg troede) at importere alle gamle data fra kunena forum fra den ene side til den anden.. og hvis jeg ikke kan det, så dur løsningen slet ikke.. det skal bare med.
Mvh Helene

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: upgradering fra 1.5 til 2.5 .. template skift

Post by Gadensgaard » Sun May 27, 2012 12:27 pm

Hej Helene

Du kan sagtens opgradere til 2.5 uanset hvilken template du bruger. Du kan så efterfølgende installere det template du ønsker at bruge i din 2.5 installation. Der er måske så, som du selv nævner, nogle moduler osv der skal flyttes - og alle dine 3. parts moduler og komponenter skal også installeres igen, og dataen skal flyttes - enten manuelt eller via et tool til formålet.

heleneschoubye
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by heleneschoubye » Mon May 28, 2012 3:31 pm

Man burde så gøre det som jeg har læst mig til ... men ikke helt fattet hvordan man gør ... men lave en test-kopi af siden som den ser ud nu, og prøve at opgradere den og så se hvad der sker, ikk ??
Så man ikke gør noget som går helt i fisk og ikke kan ændre tilbage :)

Men forstår jeg dig rigtigt, at selv om jeg bruger rhuk_milkyway så kan jeg godt opgradere ... uden at miste data som sådan... det er bare et spørgsmål om hvordan det ender med at se ud på forsiden ?

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by Gadensgaard » Mon May 28, 2012 4:21 pm

Ja, der gemmes ikke noget data i templatet. Det styrer udelukkende hvad der sker på frontend.

Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”