sms sender til 2.5

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
Fresnobob
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 132
Joined: Tue Jun 12, 2012 7:50 am
Location: Denmark
Contact:

sms sender til 2.5

Post by Fresnobob » Sat Aug 25, 2012 4:31 pm

Nogen som kender til et modul som gratis lader mig sende sms beskeder ud fra backend til en gruppe?
Hvis der ikke findes en gratis måde at gøre det på, har nogen så kendskab til prissætningen i dette?
There is only on Mac, Big Mac.

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: sms sender til 2.5

Post by anojoomous » Sun Aug 26, 2012 12:49 pm

Jeg tvivler på at du kan finde noget gratis. du skal have fat i en SMS gateway fx Wannafind:
http://www.wannafind.dk/sms-gateway/?ut ... Aod1iYAeg/

Jeg kender ikke til en Joomla komponent der integrerer med en dansk gateway, men mon ikke de fleste gateways tilbyder en API.

Fresnobob
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 132
Joined: Tue Jun 12, 2012 7:50 am
Location: Denmark
Contact:

Re: sms sender til 2.5

Post by Fresnobob » Thu Sep 06, 2012 8:37 pm

LØST
There is only on Mac, Big Mac.

The stig
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 85
Joined: Sat Oct 22, 2011 12:57 pm

Re: sms sender til 2.5

Post by The stig » Fri Sep 07, 2012 7:00 am

Fresnobob wrote:LØST
hvordan ?????

Fresnobob
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 132
Joined: Tue Jun 12, 2012 7:50 am
Location: Denmark
Contact:

Re: sms sender til 2.5

Post by Fresnobob » Fri Sep 07, 2012 10:44 am

The stig wrote:
Fresnobob wrote:LØST
hvordan ?????
Efter at have undersøgt rigtig mange løsninger, som jeg havde håbet på ville virke som "mass mail" fandt jeg ud af at dette ikke var den rigtige vej at gå.
Dette primært da jeg ikke kunne finde et modul som var gratis eller nærmest gratis.
De fleste ville have en helt tåbelig pris pr. sms som bliver sendt ud.

Det vi ville var at sende en sms ud når der var nyheder på vores site i stedet for en mail, og derigennem bruge sitet som primær informationskilde i stedet for en lang række mails.
Man kunne så argumenterer for at alle nok ville have en smartphone med push, men det havde alle ikke, og nogen havde ikke en webmail.
Alle havde dog adgang til en PC.

Løsningen blev at vi helt lavpraktisk opretter et sms arkiv i et program som følger med til en Samsung Smartphone (og sikkert også andre smartphones).
Har en standart tekst liggende, og sender så bare, iøvrigt gratis, en gruppe sms ud til alle om der er nyheder på siden.
There is only on Mac, Big Mac.

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 242
Joined: Tue Jan 05, 2010 2:55 pm

Re: sms sender til 2.5

Post by littlejohn » Mon Sep 17, 2012 8:20 pm

Jeg har lidt leget med tanken om at lave en ultra simpel sms udsender, hvor udbyderen skulle kunne udskiftes.
Delvist arbejde, delvist for sjov.

Havde I en bestemt udbyder i tankerne? Eller andre funktioner/måder at bruge den på?


PS; Husk at der er strenge regler omkring udsending af sms i markedsføringsøjemed og at I skal være 200% sikre på at jeres sms'er på ingen måde kan mistolkes til et sådant formål.
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

Fresnobob
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 132
Joined: Tue Jun 12, 2012 7:50 am
Location: Denmark
Contact:

Re: sms sender til 2.5

Post by Fresnobob » Fri Sep 21, 2012 4:30 pm

littlejohn wrote:Jeg har lidt leget med tanken om at lave en ultra simpel sms udsender, hvor udbyderen skulle kunne udskiftes.
Delvist arbejde, delvist for sjov.

Havde I en bestemt udbyder i tankerne? Eller andre funktioner/måder at bruge den på?


PS; Husk at der er strenge regler omkring udsending af sms i markedsføringsøjemed og at I skal være 200% sikre på at jeres sms'er på ingen måde kan mistolkes til et sådant formål.
Som udbyder evt. onfone/TDC.

Funktionen skal være ganske simpel.
Mulighed for at vælge så mange modtager som muligt.
Evt. have mulighed for at opdele modtager i grupper, lidt på samme måde som i en smartphone
Har kun behov for tekst (ikke brug for små frække ikoner eller andet)
Op til 160 bogstaver.

I mit tilfælde er der tale om foreningsarbejde, hvor vi har valgt hjemmesiden som primær information.
Så det den skal kunne er at sende sms til forældre eller spiller og ikke som spam/reklame..
There is only on Mac, Big Mac.


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”