Første gang - Hjælp

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
JC-Danmark
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 8
Joined: Wed Aug 07, 2013 9:01 am

Første gang - Hjælp

Post by JC-Danmark » Mon Dec 16, 2013 3:54 pm

Kære alle
Jeg har lovet at ordne en gammel statisk hjemmeside - det vil sige, jeg installerer en helt ny side og her vil jeg bruge Joomla.

Forventer at downloade 2.5, eftersom der ser ud til at være mest support på ;-)

Den gamle kedelige hjemmeside, skulle gerne fortsætte med at være online, indtil jeg har oprettet alle artikler med mere i min nye Joomla side.

Jeg har lidt forskellige spørgsmål, som jeg håber I gerne vil hjælpe med at svare på. Jeg har prøvet at beskrive det meget præcist, så I nemt kan besvare dem ;-)
smil


Spørgsmål:

1. Kan jeg lave den nye installation i undermappen "Joomla" - altså i www.minside.dk/joomla ??? - og når alt så er klart, ændre i en eller anden kode, så siden kommer frem når man skriver www.minside.dk ???
Er det nemt ??

2. Hvis jeg downloader 2.5 er det så med Dansk Frontend og Backend ??

3. Findes der et sted (link) hvor der lige er angivet hvordan en begynder lige får installeret Joomla og kommer i gang på en nem måde ??

4. Den gamle side ligger på noget der hedder "ResenNet.dk" og de har en Webhotel 4 - MySql pakke. Er det OK - Vil jeg få problemer med at installere der ??

5. Ved godt det står mange forskellige steder, men for at være helt sikker:
A: Hvor downloader jeg den nyeste Joomla pakke ?
B: Hvor downloader jeg den Danske sprogpakke ?
C. Hvor downloader jeg forskellige gratis tema'er ?

På forhånd tusind tak.

Hav en fantastisk vidunderlig dag.

/J

User avatar
ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 10381
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:58 am
Location: Hillerød - Denmark
Contact:

Re: Første gang - Hjælp

Post by ot2sen » Thu Dec 26, 2013 2:20 pm

Hej JC-Danmark - og velkommen til :)

Det er et udmærket valg at anvende joomla 2.5, som er stabil og veldokumenteret.

1. Du kan fint udvikle den nye side i en undermapper, og så flytte rundt når du har siden klar. Du kunne også udvikle siden lokalt på din egen pc med en lokalserver, og så uploade siden når den er færdigudviklet.

2. Joomla 2.5 har fuld dansk support. Dansk sprog kan installers direkte inde fra administrationen.

3. Kig på docs.joomla.org, hvor der er masser af information for bade begyndere og øvede. F.eks. denne side: http://docs.joomla.org/Portal:Beginners

4. Jeg kender ikke resennet, og de oplyser ikke meget på deres hjemmeside omkring hostingdetaljerne. Med der bør være minimum PHP 5.3, safe mode off, m.m. se minimumskrav og anbefalede krav til joomla her:
http://www.joomla.org/technical-requirements.html

5A. På den store knap' Download' som du finder på alle sider her. Den linker til http://www.joomla.org/download.html
5B. Dansk sprog kan installers direkte inde fra joomla administrationen, og vil også kunne opdateres inde fra joomla
5C. Google er din ven ;)
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”