Har brug for lidt hjælp !

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
binda
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Fri Oct 03, 2014 10:44 pm

Har brug for lidt hjælp !

Post by binda » Fri Oct 03, 2014 10:59 pm

Hej med jer, Jeg er en hel ny begynder i joomla verden. Vil gerne i første omgang køre joomla lokalt på min computer. Har downloade wamp server hvor jeg har oprettet en under mappe v. navn "Jmappen" som jeg har placeret sådan C:/wamp/www/Jmappen. I Jmappen har jeg udpakket alle joomla filer. Alligevel er jeg ikke hel sikker at jeg har udført installationen hel rigtig fordi Jeg kan ikke tilgå min joomla fra wampserver og når jeg klikker på joomla under mine projekter i localhost sker ikke noget.
Ti gengæld kan jeg tilgå både forend og backend når jeg i browser skriver "localhost/joomla/" og localhost/joomla/administrator/. Efter endt installation slettede jeg kun installation mappen som lo i Jmappen. Var i tvivl bagefter, så jeg slettede hele mappen, men da forsvandt min joomla totalt så jeg genoprettede Jmappen, og fik min joomla tilbag. Er en der en kan fortælle mig hvad kan det tyde på, at jeg ikke kan tilgå min joomla fra localhost ? Jeg vil også gerne vide hvordan skal bære mig ad hvis jeg skulle oprette en anden hjemmeside samtidig vha. wampserver ? Skulle jeg bare ge installere installations mappen en gang til eller en ny joomla installation i wamp server?
Jeg har også prøvet at tilføje en ny template som jeg har fundet på nettet men den kunne jeg ikke installere gennem installer udvidelser fordi den kunne ikke pakkes ud ind i systemet, måske er der en der har en god ide om hvordan det kan gøres, og tusinde tak på forhånd
binda

User avatar
ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 10381
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:58 am
Location: Hillerød - Denmark
Contact:

Re: Har brug for lidt hjælp !

Post by ot2sen » Sat Oct 04, 2014 9:29 am

Hej binda - og velkommen til :)

Du kan fint køre flere forskellige lokale hjemmesider på din wamp.

De skal placeres som undermapper i C:wamp/www
så hvis du f.eks. opretter 3 forskellige joomlasider i /side1, /side2 og /side3, så vil de være placeret således:
C:/wamp/www/side1
C:/wamp/www/side2
C:/wamp/www/side3

disse kan så tilgås via browseren via
http://localhost/side1
http://localhost/side2
http://localhost/side3

Hver underinstallation er altså en selvstændig lokal hjemmeside, og du kan også tilgå dem direkte via wamp startsiden, hvor alle underinstallationer listes.

Med hensyn til fjernelse af installationsmappen, så sker dette på en knap på sidste side af installationsprocessen af joomla, og du skal ikke gøre yderligere hvis alt virker som det skal.
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org

binda
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Fri Oct 03, 2014 10:44 pm

Re: Har brug for lidt hjælp !

Post by binda » Sat Oct 04, 2014 4:52 pm

Hej Ot2sen,
Mange tak for dit svar. Det var beroligende at høre at når installationen kører godt så er det i orden
Med venlig hilsen
Binda


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”