Kan ikke logge ind i backend i Joomla

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
DanielSandal
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Kan ikke logge ind i backend i Joomla

Post by DanielSandal » Wed Jan 23, 2013 6:35 pm

Hej allesammen,

Jeg håber i kan hjælpe mig.
Jeg er blevet sat på en opgave som jeg ikke lige ved hvordan jeg skal klare.

Det drejer sig om hjemmesiden www.daccusa.org som lige nu har nogle ret alvorlige problemer.
Det største er at vi ikke kan få lov til at logge ind i "Joomla! admindstration login"

Når vi taster vores informationer og trykker login, så er det bare som om at siden opdatere og så ender vi ved login siden igen.
Hvis vi taster et forkert login, så kommer den godt nok og siger at det er et forkert login.

Er der nogle som ved hvad det kan skyldes? Jeg synes det ser meget mærkeligt ud.

På forhånd tak.

Daniel

Christensen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Kan ikke logge ind i backend i Joomla

Post by Christensen » Thu Jan 24, 2013 2:49 pm

Da jeg for nogle dage siden ville ind på en af mine sider, fik jeg at vide at "Bruger eksisterer ikke".

Heldigvis kunne jeg komme ind i databasen og fik her oprettet en ny bruger efter opskriften i denne artikel http://docs.joomla.org/How_do_you_recov ... assword%3F (se under overskriften Add a New Super Administrator User).

I databasens brugertabel var der vitterlig ingen administrator længere da jeg først kom derind!

Ved ikke om de to foreteelser er beslægtede, men det er en ubehagelig oplevelse.

Mvh.
Christensen

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by littlejohn » Thu Jan 31, 2013 10:42 pm

Jeg har været i kontakt med flere 1.5 sites med samme opførsel det sidste stykke tid.
Umiddelbart har jeg en mistanke om at det kan være deciderede hackerangreb rettet mod 1.5, men har ikke kunnet finde nogen valid information herom.

Hvorom alt er, så følg guiden som Christensen linker til, husk at tage backup og begynd at planlæg et ryk mod Joomla 2.5.
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

Christensen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Christensen » Sun Feb 03, 2013 11:16 am

Bare for god ordens skyld: mit site, der mistede en bruger, var altså 2.5, helt opdateret på alle leder og kanter, så version er åbenbart ikke problemet.

Mvh.
Christensen

Locked

Return to “Administration - Generel brug”