Nyregistrerede får status offentlig.

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
neumann-1
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Nyregistrerede får status offentlig.

Post by neumann-1 » Thu Feb 07, 2013 11:57 am

Hej alle Joomlaer.

Jeg er ny i joomla, og derfor nok lidt udfordret :-) Jeg har tidligere haft sider oppe at køre med Postnuke og Xoops, hvor xoops nok var det system jeg har leget med, der havde det nemmeste tilladelsessystem at arbejde med.

Jeg har forsøgt at søge efter et svar på mit spørgsmål, inden jeg nu formaster mig til at oprette en tråd. Men jeg savner lidt en god søgefunktion så jeg måske kunne spare nogle for evt. at svare på et spørgsmål der måske allerede er besvaret. Men under alle omstændigheder her er mit spørgsmål.

Jeg har et joomla site der har kørt i et par måneder uden medlemmer. Nu er medlemmerner begyndt at melde sig til på siden. Men det viser sig at de bliver oprettet med adgang som "offentlig" og ikke som "registreret". Det medfører at de nye brugere får en besked om at de ikke har ret til at tilgå den private del af siden. Så må jeg manuelt gøre dem til registrerede brugere. Det er formentlig ikke hensigten.

Jeg kan bare ikke finde det sted hvor jeg kan ændre i opsætningen for hvad registrerede brugere har adgang til som default.

Hvis der er nogen der kan "holde mig lidt i hånden" ville jeg blive rigtig glad. :-)

REED50
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: Nyregistrerede får status offentlig.

Post by REED50 » Mon Feb 11, 2013 4:39 pm

Hej,

Gå ind på "Brugere" og klik på "Indstillinger" øverst til højre - og vupti så er du der!

neumann-1
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: Nyregistrerede får status offentlig.

Post by neumann-1 » Mon Feb 11, 2013 6:55 pm

Hvor er det dog skønt med sådan et forum.

Jeg har ledt og ledt, uden at finde stedet.

Tusind tak for hjælpen :-)

Locked

Return to “Administration - Generel brug”