Vis brugergruppe og ikke kontaktgruppe

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
knold25
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Vis brugergruppe og ikke kontaktgruppe

Post by knold25 » Fri Apr 05, 2013 11:16 am

Hej alle.

Jeg er ved at lave en Joomla 2.5 side til en MC-klub hvor medlemmerne skal kunne registrere sig via forsiden.
Jeg har oprettet en ny brugergruppe der hedder medlemmer, og de nye brugere ryger også i den rigtige gruppe medlemmer som de skal.
Problemet er at klubben gerne vil have en medlemsliste der kun er synlig for medlemmerne, det har jeg styr på, men når jeg laver en ny menu der hedder medlemmer kan jeg kun vælge "List kontakter i en kategori"
og ikke "List brugere i en kategori" (har lavet en brugergruppe der hedder medlemmer)
Hvordan får jeg lavet en menu der viser medlemmer fra en brugergruppe??

Håber nogen kan hjælpe mig med dette.

Hilsen Ole.

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Vis brugergruppe og ikke kontaktgruppe

Post by littlejohn » Fri Apr 12, 2013 10:41 am

En kontakt og en bruger er to forskellige ting;

- Brugeren bruges som "base" for alle aktiviteter i Joomla og deles med komponenter, etc.
- 'Kontakter' er en selvstændig komponent, som kun har bindingen til brugeren hvis man giver den det.

Det du har brug for, er at aktivere kontakt-plugin'et der ligger under grupperingen "User".
På den måde oprettes der automatisk en "kontakt" hver gang der kommer en ny bruger.
Jeg mener dog ikke den også opretter en "kontakt" for hver af de eksisterende brugere, så dem må du nok oprette manuelt (under Komponenter -> Kontakter -> Ny (husk at vælge brugeren kontakten skal bindes til))
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

Locked

Return to “Administration - Generel brug”