Error 500 frontend ./log

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
kimse007
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Error 500 frontend ./log

Post by kimse007 » Sun Apr 28, 2013 2:47 pm

Hej!

Jeg er løbet ind i et problem på mit webside.

Først fik jeg error 500 hver gang jeg prøvede at logge ind. Det løste jeg, da jeg opdagede forkerte stier til henholdsvis tmp og log mapperne. Jeg ændrede stierne til:

./log
./tmp

Det løste problemet, bare ikke i backend. Hver gang der tastes forkerte login informationer, skriver den error 500.

Så undersøgte jeg sagen og prøvede lidt på egen hånd, og ændrede derefter stien log til ../log

Det løste problemet backend og jeg kunne også se under systeminfo at filen så var skrivbar, men så når jeg indtaster forkerte login information frontend, skriver den fejl 500.

Hvis jeg så igen ændrer til stien til ./log, er mappen ikke længere skrivbar, men tilgengæld for man den korrekte besked, men forkert kodeord eller brugernavn.

Dette har virkelig forvirret mig, og som en sidebemærkning bliver der ikke oprettet log filer, når man indtaster forkerte informationer i mappen /log, som der eller hidtil er blevet.

Nogle der har et godt forslag, til at undgå fejl 500 både frontend og backend? og samtidig få logfilen igang igen?

Mvh
Kim

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Error 500 frontend ./log

Post by littlejohn » Tue Apr 30, 2013 12:00 pm

Jeg tror de relative stier er årsagen til problemet. (hedder det ikke også /logs/ og ikke /log/)

Du skal finde den absolutte sti til mapperne og indsætte i konfigurationen, f.eks. /var/www/mitsite.dk/logs/, og samtidig sørge for mapperne er skrivbar af din webbruger.
Dét løser problemet.
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

kimse007
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by kimse007 » Tue Apr 30, 2013 5:27 pm

Tak for dit svar.

Mapperne er skrivbar.. 755 tilladelse.

Jeg har prøvet med den absolutte sti, dette giver dog bare fejl 500 både back og frontend.

Min absolutte sti er: /customers/1/c/6/XXXX/tmp

(XXX = server navn)

Lyder det ikke rigtig nok?

Når jeg giver ../logs to punktummer bliver den skrivbar og giver korrekt fejlmeddelse ved logon med forkerte login oplysninger i backend, men frontend returnerer blot fejl 500 indtil jeg ændre det til ./logs. Samtidig får mappen status ikke skrivbar i systeminfo.

Meget mærkværdigt synes jeg..

kimse007
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by kimse007 » Thu May 09, 2013 3:04 pm

Problemet er løst. Fik sat den absolutte sti ind i configuration, og endelig løste det problemet. Har åbenbart anvendt en forkert sti og fandt den rigtige gennem min host.

Locked

Return to “Administration - Generel brug”