Spørgsmål angående alias.

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
jo9700
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Spørgsmål angående alias.

Post by jo9700 » Sat May 18, 2013 8:13 am

Hej Venner!

Jeg har for kort tid siden fået konverteret min hjemmeside fra version 1.5 til 2.5. En opgave jeg har betalt mig fra at få udført. Resultatet er perfekt (næsten)!!!

Der er bare lige opstået det problem at når jeg skriver artikler hvor overskrifterne er identiske med tidligere artikler kan Joomla ikke finde ud af at genererer et alias og jeg er derfor nødt til manuelt at skrive et alias der er forskelligt fra tidligere skrevet artikler. Det er ikke et problem hvis titlen (alias) ikke findes i forvejen. Så kan systemet godt finde ud af at generer et alias.

Dette er ikke optimalt, nærmest et problem idet det er planen at der med tiden er andre der skal have adgang til at skrive artikler og at det er en forringelse af brugervenligheden ift. V.1.5.

I version 1.5 var der ingen problemer med dette. Hvad er det lige der går galt?

Hvis I kikker ind på broenderslevbrand.dk og klikker på "udkald" i menuen vil I kunne se at der er mange overskrifter med samme titel (alias), f.eks. ABA.

Denne hjemmeside kører stadig i version 1.5 hos Surftown men er konverteret til en anden webadresse hos en anden udbyder og det er denne hjemme side hvor der er problemer med alias.

Håber på en, der kan give et kvalificeret bud på hvad der er galt og hvordan det kan rettes.

Jørgen

ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master

Re: Spørgsmål angående alias.

Post by ot2sen » Sat May 18, 2013 9:34 am

Hej Jørgen,

I joomla 2.5+ kan du ikke have to alias, på samme niveau, der er ens.
Så systemet opfører sig som planlagt.

Man kan dog godt have same alias på forskellige niveauer, f.eks. underkategorier I to forskellige hovedkategorier, som:

Januar(alias = januar)->Nyhedsbrev(alias = nyhedsbrev)
Februar(alias = februar)->Nyhedsbrev(alias = nyhedsbrev)

Typisk vil man have artikler med forskellige titler, og dermed forskelligt genereret alias, og vil ikke se det "problem" du beskriver.

Så løsningen er at tænke struktur og unikke titler/unikke alias, hvilket også gør det nemmere at identificere og søge på specifikke elementer senere.
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org

jo9700
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: Spørgsmål angående alias.

Post by jo9700 » Sat May 18, 2013 9:44 am

Tak for svaret Ot2sen!

Det er jo en forringelse af brugervenligheden ift. 1.5 versionen.
Som du kan se hvis du har kikket på hjemmesiden jeg henviser til vil du kunne se at der er mange artikler med samme titel/alias og på samme niveau - sektion/kategori.

/jørgen

Locked

Return to “Administration - Generel brug”