Problemer med at lægge menuelementer ind

Få hjælp til 3-parts udvidelser til Joomla!.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
ninabalslev
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Problemer med at lægge menuelementer ind

Post by ninabalslev » Thu Dec 26, 2013 10:08 am

Hej alle

Har nogen af je nogensinde haft problemer med at lægge menuelementer ind?

Jeg er ved at lave en ny hjemmeside til en kunde, og det er gået fint. Men da jeg skulle installere sitemappet xmap fra Vargas, så opdagede jeg, at der pludselig var opstået et problem. Jeg kunne ikke lave menuelementer, da jeg ikke kunne hente relevante artikler etc. ind.

Jeg vedlægger to billeder, som illustrerer problemet. Jeg formoder, at problemet skyldes installation af en eller anden komponent. Indtil videre har jeg afinstalleret tre komponenter, uden at problemet forsvandt.

Er de nogen som kan hjælpe?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master

Re: Problemer med at lægge menuelementer ind

Post by ot2sen » Thu Dec 26, 2013 2:05 pm

Hej ninabalslev,

Du gør det rigtige, ved at prøve at fjerne nogle installerede elementer.
Der er sikkert en konflikt et eller andet sted, så ved at gå baglæns skulle du gerne finde problemet.

Har tidligere set frontend templates skabe lignende problem i admindelen, da scripts fra frontdelen forstyrrede admindelen. Så hvis du ikke anvender det medfølgende core inkluderede standardtemplate, så prøv engang at skift tilbage til dette og se om problemet forsvinder.
Rockettheme havde tidligere en konflinkt i flere af deres udvidelser der gav same problem med gantry og nogle at deres extensions. Disse blev løst og man kunne få adminmenu til at virke igen ved at opdatere rocketudvidelserne. Så tjek template og dens udvidelser generelt.

Det kunne også være moduler/plugins der driller. Vær specielt opmærksom på menumoduler/plugins, og prøv at deaktivere disse.
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org

Locked

Return to “Komponenter, Moduler og Plugins”