Kartotek/Profil ?

Få hjælp til 3-parts udvidelser til Joomla!.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
mstfoto
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Tue Jun 08, 2010 6:18 pm

Kartotek/Profil ?

Post by mstfoto » Sat Mar 08, 2014 8:33 am

Hej alle her inde.
Ved ikke om det er det rigtige sted jeg skriver, men er ved at lave en hjemmeside hvor der skal skrives en masse heste ind på hjemmesiden.

Jeg kunne godt tænke mig at alle heste(profilerne) var ens og at man ikke skulle sidde og lave det hele fra start hver gang.

Er der et modul eller noget hvor det hele er lavet og man bare skal indsætte billede og tekst evt hvor man også kan ligge et billedegalleri ind på profilen.

Det er sådan lidt alla en dating profil eller facebook bare uden en wall men kun med oplysniger og billeder.

hvor kan jeg finde det ?

tak for hjælpen

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 242
Joined: Tue Jan 05, 2010 2:55 pm

Re: Kartotek/Profil ?

Post by littlejohn » Thu Mar 20, 2014 9:09 pm

Du er inde på noget af det rigtige, men der er en vigtig ting du bør gøre op med dig selv først; Hvad er en "profil" egentlig?

Er det 10 tekstfelter? Er det 1 tekstfelt? Er det multichoices? Er det link(s)?

Som jeg ser det, er der 2 muligheder:
1. Ét felt indeholdende al tekst (og billeder)
2. Individuelle felter til hver 'attribut' på en hest (hvor fx. benlængde, halelængde, hurtighed og farve (ja hvad ved jeg ;)) er separate attributer)

Til nr. 1 ville jeg nok bare bruge standard artikler og basere det på dét.
Men tænker man på nr. 2, kræver det en komponent der kan håndtere ekstra felter - såsom et CCK eller et "directory". Mulighederne er dog langt bedre på sigt og kan derfor anbefales.

Derfor:
Brug en aften og kig på nogle af de populære udvidelser der findes til området og test dem (eller flere af dem) af, før du bestemmer dig for en enkelt at gå videre på:
http://extensions.joomla.org/extensions ... /directory
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!


Locked

Return to “Komponenter, Moduler og Plugins”