Diverse problemer med brugerregistrering

Her kan du spørge om hjælp til design, templates og css.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
Jungclaus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 119
Joined: Tue Dec 16, 2008 4:27 pm

Diverse problemer med brugerregistrering

Post by Jungclaus » Tue Apr 15, 2014 11:34 am

Hej

Jeg har to problemer med min brugerregistrering på en hjemmeside, som er under udarbejdelse:

1)

Der kommer automatisk profilinformationer samt grundindstillinger frem. Jeg vil meget gerne have fjernet grundindstillingerne.

Er der nogen som ved, hvordan jeg får fjernet grundindstillingene?

2)

Når brugeren klikker på "rediger min profil", så dukker der en fejl 403 frem.

Hvordan bliver denne fejlside fjernet og erstattet med en side til den pågældende profil

Jeg vedlægger filer til at illustrere problemet.

Da der kun er mulighed for at oploade 3 filer i dette forum, så må i tænke jer til fejl 403 siden. Alternativt få den sidste fil tilsendt til jeres mailadresse.

Med venlig hilsen

Nina Balslev
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by imanickam on Tue Apr 15, 2014 12:46 pm, edited 1 time in total.
Reason: Moved the topic from the English forum Templates for Joomla! 2.5 to the appropriate Danish forum. In the future, please post your questions in the appropriate forums.

User avatar
Sonderup
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 476
Joined: Thu Aug 18, 2005 8:22 pm
Location: Hadsten
Contact:

Re: Diverse problemer med brugerregistrering

Post by Sonderup » Sun Apr 27, 2014 9:33 pm

Hej Nina,
Er der nogen som ved, hvordan jeg får fjernet grundindstillingene?
1) Log på administrationen
2) Gå til Brugere --> Brugere (antager at du har aktiveret dansk i administrationen)
3) Klik på "Indstillinger" øverst til højre.
4) Sæt "Frontend bruger paramtre" til "Skjul"

Vedr. 403-fejlen så kan det være forskellige årsager alt efter, hvordan din hjemmeside er opsat. Det vil være hurtigere, hvis jeg må kigge "indenfor" og logge på administrationen (opret mig evt. som ny bruger, fordi så kan du nemt slette brugeren igen, når jeg er færdig).

Finder jeg årsagen, så skrive jeg den her i tråden, så andre evt. kan bruge løsningen.
Med venlig hilsen
Michael Sønderup Nielsen
Seniorudvikler / Joomla Ekspert

https://joomlakonsulenten.dk

Jungclaus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 119
Joined: Tue Dec 16, 2008 4:27 pm

Re: Diverse problemer med brugerregistrering

Post by Jungclaus » Mon Apr 28, 2014 7:44 am

Hej

Tak for dit svar.

Jeg kendte ikke til funktionen front-end brugerparametre, så det var et godt tip at få. Jeg har nu slået dette parameter fra, og de informationer, som jeg ønskede at få fjernet, er nu væk.

Med hensyn til fejlen 403, så har jeg selv fundet løsningen. Jeg har ændret på nogle parametre under bruger/indstillinger, således at ny bruger får tilsendt en notifikationsemail med et aktiveringslink. Dette fjernede 403 fejlen

Men der resterer stadig et par småproblemer:

1)

Der er dobbelt kolon to steder. Jeg har prøvet overskriv/override funktionen, men kan ikke få det frem. Spørgsmålet er derfor, hvor jeg finder skabelonen til disse automatiske beskeder?

2)
Derudover mangler jeg i høj grad et link inde på profiloplysninger, som guider videre til det som er det essentielle her, nemlig starten af jobportalen. Hvordan får jeg det sat ind?

Jeg har ikke noget imod at give dig adgang til hjemmesiden. Dog skal det ikke være via et offentligt forum som dette. Hvis du stadig har brug for adgang så send mig en mail på [email protected]

Tak for din hjælp så langt. Jeg håber, at du også kan hjælpe med det øvrige.

På forhånd tak

Nina Balslev

User avatar
Sonderup
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 476
Joined: Thu Aug 18, 2005 8:22 pm
Location: Hadsten
Contact:

Re: Diverse problemer med brugerregistrering

Post by Sonderup » Wed Apr 30, 2014 9:21 pm

Hej Nina,

Vi har faktisk skrevet sammen før over Linkedin og mail vedr. eXtplorer.

Du er velkommen til at sende login til [email protected].
Med venlig hilsen
Michael Sønderup Nielsen
Seniorudvikler / Joomla Ekspert

https://joomlakonsulenten.dk


Locked

Return to “Template, CSS og Design”