virtuemart - læg i kurv

Alt om nethandel, donationer, betalt medlemskab, abonnenter m.m. i Joomla!

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
Simon2
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Sun Aug 15, 2010 8:09 pm

virtuemart - læg i kurv

Post by Simon2 » Tue Apr 05, 2011 12:24 pm

Jeg har et spørgsmål om virtuemart, sammen med joomla.
Det sker ofte at mine kunder ikke kan ligge varer i indkøbsvognen.'Jeg har selv prøvet det nogle gange, og egentlig gør jeg ikke noget, men efter noget tid virker det igen.
Den skriver ikke noget, men virker bare ikke.
Hele websiden virker ellers som den skal.

vh Simonia

Dolff1979
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Sat Mar 24, 2012 3:17 am

Re: virtuemart - læg i kurv

Post by Dolff1979 » Sat Mar 24, 2012 3:25 am

Hej Simon... Har du fået styr på det, jeg sidder med det samme problem nu :( og aner ikke hvad jeg skal gøre jeg syntes ikke at have ændret i opsætningen eller noget... Hjælp for dulan da... :'(

Simon2
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Sun Aug 15, 2010 8:09 pm

Re: virtuemart - læg i kurv

Post by Simon2 » Mon Mar 26, 2012 9:09 am

Ja, jeg har ændret opsætningen, så den går direkte i kurven, det betyder så at kunderne skal bruge tilbageknappen, hvis de skal købe mere, ikke hvad jeg egentlige ønskede, men det virker på alle browsere.
Du skal gå ind under virtuemart/admin/konfiguration/themesettings/Use Ajax to add, update or delete products from the cart? - her vælger du "no".

ktrs
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Fri Apr 13, 2012 12:29 am
Location: Kalundborg
Contact:

Re: virtuemart - læg i kurv

Post by ktrs » Sun Mar 17, 2013 12:30 pm

Simon2 wrote:Ja, jeg har ændret opsætningen, så den går direkte i kurven, det betyder så at kunderne skal bruge tilbageknappen, hvis de skal købe mere, ikke hvad jeg egentlige ønskede, men det virker på alle browsere.
Du skal gå ind under virtuemart/admin/konfiguration/themesettings/Use Ajax to add, update or delete products from the cart? - her vælger du "no".
Hej Simon2.

Jeg har samme problem som du har beskrevet her i din tråd, men denne linje (virtuemart/admin/konfiguration/themesettings/Use Ajax to add) kan jeg ikke finde.
Kan du evt hjælpe mig med hvor det er jeg skal finde det Ajax, jeg bruger joomla 2.5.9 og virtuemart 2.0.20a.
Jeg ved ikke om man kan komme ind i virtuemart andre steder fra en via joomla.

Håber du kan hjælpe :-)
På forhånd tak
Kim

Simon2
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Sun Aug 15, 2010 8:09 pm

Re: virtuemart - læg i kurv

Post by Simon2 » Sun Mar 17, 2013 5:22 pm

Hej Kim

Komponenter, virtuemart, konfiguration, vælg faneblandet "website", her under skal du vælge højre side, hvor der står LAYOUT under "your shop" er der en "konfiguration" som står med blå skrift, den skal du vælge og herefter kommer der en ny menu frem, hvor du kan vælge Use Ajax to add, update or delete products from the cart?.

Håber det lykkedes, ellers skriver du bare igen :-)

ktrs
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Fri Apr 13, 2012 12:29 am
Location: Kalundborg
Contact:

Re: virtuemart - læg i kurv

Post by ktrs » Mon Mar 18, 2013 9:14 am

Hej Igen.
Jeg ved ikke om der er forskel på virtuemart ud fra hvor de er installeret, men det faneblad du beskriver som skulle være i virtuemart ved navn "website" det har jeg ikke, de faneblade jeg har under configuration er: shop, shopfront, templates, pricing, checkout, product order settings og seo.

Jeg ved ikke om der er noget der skal installeres for at få den fane der hedder "website"
Jeg har været igennem mit system for at se om der er noget der hedder Ajax, det eneste sted jeg kan finde, er under virtuemart i fanen der hedder templates, og inde i denne fane er der en menu der hedder Activate Css Styles & Javascripts, her er der så en linje der hedder
"Using the Script ajax Countries/Regions" men der har man ikke mulighed for at vælge noget, andet at der kan fjernes eller tilføjes et flueben "pt. er der flueben i".

Mit spørgsmål er om Ajax er noget der skal installeres efter virtuemart, eller om det følger med i virtuemart.

Simon2
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Sun Aug 15, 2010 8:09 pm

Re: virtuemart - læg i kurv

Post by Simon2 » Mon Mar 18, 2013 12:03 pm

Det var noget som allerede var installeret. Måske har jeg en gammel version. VirtueMart 1.1.4
Hos mig er det et flueben.

ktrs
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Fri Apr 13, 2012 12:29 am
Location: Kalundborg
Contact:

Re: virtuemart - læg i kurv

Post by ktrs » Mon Mar 18, 2013 12:08 pm

Simon2 wrote:Det var noget som allerede var installeret. Måske har jeg en gammel version. VirtueMart 1.1.4
Hos mig er det et flueben.
Ja det var ikke lige et svar jeg kunne bruge, men hvis det er en ældre version du har, så er der sket en del siden, så de ligner nok langt fra hinanden.

Nå men jeg må prøve at oprette et nyt indlæg og se om der er nogen der kan hjælpe.

Simon2 ellers mange tak for hjælpen.


Locked

Return to “Nethandel, betaling m.m.”