Betalingsløsning til fotograf

Alt om nethandel, donationer, betalt medlemskab, abonnenter m.m. i Joomla!

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
thermostat
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:36 am

Betalingsløsning til fotograf

Post by thermostat » Mon Apr 08, 2013 1:45 pm

Hej :)

Jeg er fotograf og er I gang med at lave min egen joomlaside, hvor jeg ønsker at præsentere mine billeder og give mulige kunder mulighed for at booke mig.

Men jeg har aldrig arbejdet med betalingsløsninger i joomla før og ønsker også at have en side, hvor folk kan betale for fotograferingen online.

Jeg ønsker i virkeligheden både at have en side, hvor folk kan betale for en enkelt foto-opgave, men også at kunne lade kunder oprette sig som "abonnemt", hvor de tilmelder sig Betalingsservice og jeg så bliver tilknyttet dem som freelance-fotograf.

Jeg har søgt lidt på nettet for at finde et eksempel der kan illustrere det, og følgende viser egentlig meget godt hvad jeg ønsker at lave:

https://www.amnesty.dk/gor-en-forskel#one_time


På denne side indtaster man først sine personlige oplysninger (navn, adresse osv), så bliver man sendt til DIBS, hvor man indtaster betalingsoplysninger, og så kommer man tilbage til hjemmesiden, hvor man får en kvittering.

Dvs. jeg skal:
registrere brugere (uden password og brugernavn) på første side
sende dem til DIBS eller lignende, hvor de kan betale
lade dem få en kvittering for betaling.


Hvordan ville man typisk gribe dette an?

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 242
Joined: Tue Jan 05, 2010 2:55 pm

Re: Betalingsløsning til fotograf

Post by littlejohn » Fri Apr 12, 2013 10:23 am

Som jeg læser det, er der minimum 3 store emner, der kræver særlig fokus.
Jeg ville nok starte med at planlægge og afprøve dém, og så roligt bygge på.

1. Registrering af bruger (uden password og brugernavn)
Jeg tvivler på dette egentlig kan lade sig gøre. Du er nødt til at have en "profil" på kunde, og det indebære begge dele.
Den letteste løsning er nok at bruge joomla's standard brugersystem og krydre det med noget Facebook connect, så folk har et let alternativ.

2. Køb af 'vare'
Det lyder som om, det du har brug for, er en egentlig indkøbskurv.
Der findes allerede nogle webshops til Joomla, som kan integrere med Dibs, Epay eller Quickpay, men det står listet individuelt på hver komponent.
Tag dog et kig og se om der noget der passer nogenlunde ind: http://extensions.joomla.org/extensions/e-commerce

3. Abonnement
Det er kun få webshops der kan håndtere salg af et egentligt abonnement, så måske det er smartest at holde denne tanke udenfor webshoppen?
I linket ovenfor finder du ligeledes nogle kategorier der er mindet på dette.


Tag dog ikke fejl.
Det kan være ret tidskrævende - og enormt omstændigt - hvis man ingen erfaring har.
Sådan som du beskriver det, ville jeg nok overveje en mere manuel tilgang til abonnementstjenesten og i stedet fokusere på en reel webshop til at starte med. :)
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!


Locked

Return to “Nethandel, betaling m.m.”