Mangler Joomla oppdateringsfunksjon

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
osonder
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 114
Joined: Fri Nov 21, 2008 9:03 pm
Location: Rygge
Contact:

Mangler Joomla oppdateringsfunksjon

Post by osonder » Sat Dec 21, 2013 4:29 pm

Hei

Jeg administrere flere Joomla 2.5.17 sider. På noen av de mangler muligheten for automatisk oppdatering samt oppdatering av utvidelser. Se bilde nedenfor. Noen som kan tipse meg om hvordan jeg får på plass dette?
På de sidene hvor oppdateringfunksjonen mangler, gjør jeg det manuelt, men hadde hvert kjekt å få det på plass.
Skjermbilde.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Med vennlig hilsen

Øyvind

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 30815
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: Mangler Joomla oppdateringsfunksjon

Post by Per Yngve Berg » Sun Dec 22, 2013 7:55 am

Sannsynligvis er funksjonen "f_open" slått av på serveren. Kontakt din host.
Du kan se den i php-info under Nettsted->Systeminformasjon.

PS. Det er funksjonen "f_include" som skal skrus av pga. sikkerheten. Mange tar feil her og skrur av begge.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Mangler Joomla oppdateringsfunksjon

Post by rued » Sun Dec 22, 2013 12:21 pm

For at ikke host skal bli forvirret heter det vel 'allow_url_fopen' og 'allow_url_include', eller tenkte du på noe annet som jeg ikke kjenner til Per Yngve?

Det er også verdt å merke seg at det har vært feil med oppdateringssystemet i Joomla på de siste versjonene på noen servere, som har satt hele funksjonaliteten ut av drift, men dette skal være fikset i 2.5.17.

Videre ettersom det har vært en del krøll med dette og annet i senere tid anbefaler jeg å kjøre full oppdatering på nytt for eldre versjoner, også for å påse at dere faktisk har fått med alle endringer i mellomversjoner. Installer derfor en pakke som heter Joomla_2.5.x_to_2.5.17-Stable-Patch_Package gjennom installasjonssystemet: http://joomlacode.org/gf/project/joomla ... ge_id=6822

Gå deretter under fanen 'Database' og klikk 'Reparer', bare for å være på den sikre siden. :)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

osonder
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 114
Joined: Fri Nov 21, 2008 9:03 pm
Location: Rygge
Contact:

Re: Mangler Joomla oppdateringsfunksjon

Post by osonder » Sun Dec 22, 2013 7:54 pm

Har nå sjekket funksjonen dere henviser til, og den står på:

Allow_url_fopen, Local=on, Master=on
Allow_url_include, Local=Off, Master=Off

Har nå manuelt lastet opp 2.5.x to 2x5x17 Stable Patch, og også klikket reparer på databasen, men fremdeles dukker ikke ikonene for Joomla oppdateringer eller utvidelsene opp.
Med vennlig hilsen

Øyvind

osonder
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 114
Joined: Fri Nov 21, 2008 9:03 pm
Location: Rygge
Contact:

Re: Mangler Joomla oppdateringsfunksjon

Post by osonder » Sun Dec 22, 2013 8:12 pm

Fant problemet. Det var 2 plugins som var deaktivert. Aktiverte disse, og knappene er tilbake. Takk for hjelp. God jul..!
Skjermbilde.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Med vennlig hilsen

Øyvind


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”