Feilmelding og problem innlogging admin

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

Feilmelding og problem innlogging admin

Post by perbjune » Fri Oct 28, 2011 11:39 am

hei
Jeg har fått noen problemer med siste testside med joomla 1.7.2. Det eneste tilegg jeg har innstalert var alpha user points samt norsk språkpakke siste versjon. Det som skjer er at når jeg skal logge inn på admin så kommer jeg ikke inn men får følgende feilmelding. Derimot så hvis jeg trykker tilbake pilen ved browseren så kommer jeg ofte inn på admin alikevel. Jeg slettet etterhvert alpha user points fra databasen, men alikevel står alpha user points som innstallert når jeg går inn på admin joomla. Og når jeg prøver å avinnnstallere så får jeg opp feilmelding, og får det rett og slett ikke bort. Dette er bare en testside, så det er ikke så farlig, men jeg vil gjerne vite hva jeg kan gjøre hvis dette dukker opp igjen senere

Warning: require_once(/home/xxxxx/public_html/components/com_alphauserpoints/helper.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/xxxxxx/public_html/plugins/user/sysplgaup_newregistered/sysplgaup_newregistered.php on line 190

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/xxxxx/public_html/components/com_alphauserpoints/helper.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/xxxxx/public_html/plugins/user/sysplgaup_newregistered/sysplgaup_newregistered.php on line 190

og her er feilmedlingen etter mislykket avinnstalasjon

JFolder: :delete: Path is not a folder. Path: /home/xxxxx/public_html/components/com_alphauserpoints
Could not delete the administrator menus.
Component Uninstall: Can't uninstall. Please remove manually

perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

Re: Feilmelding og problem innlogging admin

Post by perbjune » Fri Oct 28, 2011 12:04 pm

Okey, da fikk jeg ihvertfall avinnstallert alpha user points. Når jeg gikk inn på phpMyadmin så så jeg at jeg ikke hadde avinstallert alt fra alpha user points. Når jeg hadde gjort det så var det heller ikke noe igjen på joomla admin. Og innloggingen virker nå helt bra igjen. Må vel være noe bugs med denne komponenten da, selv om de klarer å skylde på feil i språkpakkene :eek: ( jeg fikk på samme side for kort tid siden en annen libary...error når jeg hadde norsk som standard ) Men denne komponenten gir tydeligvis flere problemer

Pokker dette er skikkelig kjedelig..jeg ville gjerne brukt denne komponenten sammen med joomla 1.7. Det fungerer riktignok bra sammen med joomla 1.5 men men
Last edited by perbjune on Fri Oct 28, 2011 12:09 pm, edited 1 time in total.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Feilmelding og problem innlogging admin

Post by rued » Fri Oct 28, 2011 12:08 pm

Dette er vel relatert til http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=607&t=667969 og http://www.alphaplug.com/index.php/foru ... la-17.html

Dvs. en ikke helt god komponent (som jeg nå ser du også er i ferd med å innse). ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

Re: Feilmelding og problem innlogging admin

Post by perbjune » Fri Oct 28, 2011 12:12 pm

Ja, ikke noe å satse på desverre og kommer ikke til å bruke mer tid på dette


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”