Kunne ikke koble til databasen

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: Per Yngve Berg, sone12

Locked
Kengun
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Kunne ikke koble til databasen

Post by Kengun » Wed Nov 23, 2011 8:36 pm

Noen som vet hva denne feilmeldingen indikerer?
Kunne ikke koble til databasen. Tilkobling svarte med nummer: 2
.Jeg holder på å sette opp en webside for en kunde, hos en host som jeg ikke har brukt før, og selvfølgelig så er det bare surr :) - Jeg har opprettet database, databasebruker, osv. som jeg bruker å gjøre så alt det er klart. Det eneste jeg lurer på er om kanskje jeg skal bruke et annet "Tjenernavn" enn localhost. I et par andre tilfeller så har jeg måtte bruke noe annet enn localhost. - Jeg har kontaktet "dritthosten" men suporten er ikke helt på topp, for å si det sånn.

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: Kunne ikke koble til databasen

Post by sone12 » Thu Nov 24, 2011 12:23 pm

Generelt sett så er den nye hosten din den eneste som kan gi deg et 100% riktig svar her.
Merk deg at på endel hoster når du oppretter en database fks "databasenavn" så blir det endelige navnet på databasen "brukernavnpåserver_databasenavn". Det samme kan gjelde for brukernavnet. "brukernavnpåserver_databasebruker". Om dette er tilfelle hos deg hvet jeg ikke.

Igjen...ville prøvd å få et konkret og riktig svar av hosten din. Er du ikke fornøyd med svaret og hjelpen fra hosten, ville jeg brutt avtalen og byttet host umiddelbart.
Kristian P. Granrud - Global Moderator

Kengun
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by Kengun » Sun Jun 10, 2012 3:11 pm

Var noe feil med brukernavn/passord. Ordnet seg slik at jeg fikk installert Joomla, men kan bl.a. ikke oppgradere på grunn av en "sperre" hos hosten. Så styr unna Golarge; fysj for en dritthost :p

Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master

Post by Per Yngve Berg » Sun Jun 10, 2012 10:34 pm

Hvilken versjon av Joomla? Hosten har kanskje slått av f_open.

Da må du oppgradere ved å installere oppgraderingspakkene opp til 2.5.4.

Fra 2.5.4 er oppdateringsfunskjonen endret så den ikke lenger bruker f_open. Da kan du bruke oppdateringen når 2.5.5 kommer.

Kengun
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by Kengun » Mon Jun 11, 2012 7:11 am

Tusen takk for svar. Kjører alltid siste versjon, men har ikke klart å oppgradere på grunn av allow_url_fopen var slått av. Fikk hosten til å midlertidig å slå dette på slik at jeg fikk oppgradert via oppgraderfunksjonen i admin panel. Kjører nå versjon 2.5.4. Flott å høre at dette nå er løst fra 2.5.4 :)

Kengun
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by Kengun » Tue Jun 19, 2012 1:15 pm

Kan desverre meddele at oppgraderingsfunksjonen fremdeles ikke fungerer med allow_fopen avslått i versjon 2.5.4

Image

Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”