For mye "detaljer"

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
RWA
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Wed Nov 20, 2013 7:31 pm
Location: Grong
Contact:

For mye "detaljer"

Post by RWA » Wed Nov 20, 2013 7:44 pm

Nå har jeg lagt inn en ny database og en ny mal på hjemmesiden. Men har fått et lite problem som jeg rett og slett har gått meg bort i. På førstesiden så er det noen artikler, men detaljene ligger over hver artikkel. Hvor og hvordan får jeg de bort - har prøvd i selve artikkelen, men de kommer frem alikevel. Har også prøvd å se i kategorien, men finner ikke noen plass der å fjerne dem. De lå opprinnelig på alle sidene, men klarte å fjerne dem der etter at jeg ordnet menytilordningen, og fikk vidre ordnet det på innstillingene i artiklene. Kategorien de ligger under er "ukategorisert" bl.a. Hvordan fjerner jeg dette ? Hjemmesiden er : http://www.ronnywollert.no

På forhånd takk :)
Last edited by RWA on Wed Nov 20, 2013 9:43 pm, edited 1 time in total.

olafos
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 80
Joined: Fri Jun 08, 2007 8:00 pm
Location: Sandnes, Norway

Re: For mye "detaljer"

Post by olafos » Wed Nov 20, 2013 8:24 pm

I Joomla 2.5 finner du disse innstillingene under Innhold - Artikler - Innstillinger
Sistnevnte ser du øverst til høyre.
Hilsen

Olav Fosså

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 30832
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: For mye "detaljer"

Post by Per Yngve Berg » Wed Nov 20, 2013 8:30 pm

Mod. Note: Flyttet innlegget til Administrasjon J2.5 forum.

Innstillingnen kan settes på tre steder, meny-punkt, artikkel og globale instillinger i artikkel-instillinger.
Hvilket sett som brukes bestemmes av meny-punktet. Hvis meny-punktet står til "Bruk Gobale Instillinger", skal du endre i de globale instillinger slik olafos har beskrevet. De kan også skrus av direkte på meny-punktet. Den siste instilli ngen er "Bruk Artikkel-instillinger". Da kan du skru av/på i hever artikkel i bloggen.

RWA
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Wed Nov 20, 2013 7:31 pm
Location: Grong
Contact:

Re: For mye "detaljer"

Post by RWA » Wed Nov 20, 2013 10:10 pm

Hei. Nå har jeg prøvd det, men kommer ingen vei med det. Skjønner ikke hvor problemet er.... Jeg har kikket på alle mulighetene, og finner ikke ut av det - får de ikke bort.. underlig...

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: For mye "detaljer"

Post by sone12 » Wed Nov 20, 2013 10:34 pm

Hei. Er du virkelig 100% sikker på at du har skrudd av de nødvendige valgene på parameterene for menypunktet "Hjem" ?

Om du er 100% sikker, kan du også sjekke om det ligger noen merkelige template overrides av com_content - > Featured, lite sannsynlig men allikavel en mulighet.
Kristian P. Granrud

RWA
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Wed Nov 20, 2013 7:31 pm
Location: Grong
Contact:

Re: For mye "detaljer"

Post by RWA » Wed Nov 20, 2013 10:56 pm

Da er det bare å bøye seg i støvet og si at ALT ikke var prøvd ;) Etter en gjennomgang av alt på nytt igjen, så var det menypunktet "Hjem" som laget krøll for meg. Var innom det først, men har tydeligvis ikke lagret de innstillingene jeg satte det til. Men takk for hjelpen fra dere alle - er svært takknemlig for den :)

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: For mye "detaljer"

Post by sone12 » Thu Nov 21, 2013 1:02 pm

RWA wrote:takk for hjelpen fra dere alle - er svært takknemlig for den :)
Flott at det ordnet seg. Nå hjelper du nestemann som ikke finner ut av parameterne. De er det mange av ;)
Kristian P. Granrud

RWA
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Wed Nov 20, 2013 7:31 pm
Location: Grong
Contact:

Re: For mye "detaljer"

Post by RWA » Sat Nov 23, 2013 10:47 pm

Skal prøve det ja ;)


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”