1.7 eller 2.5 beta ?

Spørsmål om migrering og oppdatering fra eldre versjoner

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

1.7 eller 2.5 beta ?

Post by perbjune » Fri Dec 30, 2011 4:29 am

Hei
I januar så kommer altså joomla 2.5. Jeg vil tyvstarte litt med ett par nye nettsider og lurer da på om jeg bør lage disse i joomla 1.7 eller joomla 2.5 beta. Jeg skal uansett ikke åpne disse for offentligheten før jeg har oppgradert til den stabile versjonen kommer ut. Hva er best ?

Per Bjune

janaf
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 411
Joined: Fri Nov 04, 2011 6:30 pm
Location: Stockholm
Contact:

Re: 1.7 eller 2.5 beta ?

Post by janaf » Fri Dec 30, 2011 9:17 am

Det kanske Per Yngve Berg kan svara bättre på. :)

Jag skulle säga att det kan du bäst avgöra själv.
- Om du vill lära dig 2.5, installera den. Då kan du konfirmera att extensions fungerar med den versionen.
- Om du vill ha en stabil sajt, från januari och inte har behov av nya funktioner från 2.5, installera 1.7 Då kan du uppdaera den efter någon eller några månader.
You want replies? Search the forum. Most questions have been anserd many times. If not; what have you done, what do you want to do, what have you tried? Be clear and explicit!
----
ToolGeeks, handicrafts and tools community: http://www.toolgeeks.net

perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

Re: 1.7 eller 2.5 beta ?

Post by perbjune » Fri Dec 30, 2011 11:26 am

Hei..og takk for svar :)

Jeg lurer vel egentlig på om oppgraderinger fra beta versjoner kan by på negative overaskelser kontra å oppgradere fra joomla 1.7. Blir det noen forskjell ? Jeg har nå testet de viktigste komponentene i joomla 2.5 beta og de ser foreløpig ut til å virke fint

Per Bjune

janaf
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 411
Joined: Fri Nov 04, 2011 6:30 pm
Location: Stockholm
Contact:

Re: 1.7 eller 2.5 beta ?

Post by janaf » Fri Dec 30, 2011 1:59 pm

Uppdateringar: beta är ju till för att testa så det kan säkert bli förändringar, beta 2 etc.

Jag vet inte vad som sagts om uppdateringar från beta till release version av 2.5.

Någon annan kan kanske svara på det.....
You want replies? Search the forum. Most questions have been anserd many times. If not; what have you done, what do you want to do, what have you tried? Be clear and explicit!
----
ToolGeeks, handicrafts and tools community: http://www.toolgeeks.net

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: 1.7 eller 2.5 beta ?

Post by rued » Fri Dec 30, 2011 3:15 pm

Skal man bruke beta bør man vite hva man gjør, og hvordan man evt. retter opp i ting som krever det - også i forhold til evt. endringer mellom beta og stabil.

Men tanke på spørsmålsstillingen vil jeg si at du bør bruke 1.7, og heller kjøre oppdatering til 2.5 når den kommer som stabil versjon. Det blir nemlig en enkel operasjon, på linje med oppdatering fra f.eks. 1.7.2 til 1.7.3

Men for all del, test gjerne ut 2.5 på en testside. Send evt. inn feilmeldinger osv. til utviklere osv. osv.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

Re: 1.7 eller 2.5 beta ?

Post by perbjune » Sat Dec 31, 2011 3:17 pm

Okey da satser jeg på 1.7 siden oppgraderingen skal være enkel. Takker for svar :)


Locked

Return to “Migrering/Oppdatering”