Captions i Simple Image Gallery

Spørsmål relatert til tredjepartsutvidelser som komponenter, moduler etc.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
evasphot
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Thu May 24, 2012 9:03 am

Captions i Simple Image Gallery

Post by evasphot » Fri Jun 01, 2012 7:16 pm

Er temmelig ny i dette, men håper selv enkle spørsmål kan få gode svar :-)
Bygger en side med flere gallerisider. Bruker Simple Image Gallery Pro. Det meste fungerer greit, men jeg klarer ikke å få på plass Captions.

Har rotet meg frem til følgende forklaring på et nettsted: and the required xx-XX.labels.txt file (where xx-XX is your site's default language locale) for each gallery will be automatically generated with some sample text in. All you have to do then is simply open and edit the xx-XX.labels.txt file of the gallery for which you want to have captions.

Jeg finner en slik fil i ett av galleriene (har flere, men der er det ikke noen slik fil), men klarer ikke å finne ut hvordan jeg kommer inn i fila for å redigere den. - Simply open and edit - er ikke så enkelt likevel. Hva gjør jeg galt? Takknemlig for all hjelp!
EvaH

kimborg
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 84
Joined: Mon Jul 31, 2006 7:32 am

Re: Captions i Simple Image Gallery

Post by kimborg » Fri Apr 12, 2013 11:55 am

En vanlig måte å redigere en fil på er å gjøre det i et ftp-program. Det fins selvstendige ftp-programmer, eller også plugins til din nettleser som funker utmerket. Så redigerer du fila i eksempelvis notepad eller annet, lagrer den, tester funksjonaliteten og så videre.


Locked

Return to “Komponenter/moduler/programutvidelser”