[LØST] Feil ved inst. av JCE norsk

Spørsmål relatert til tredjepartsutvidelser som komponenter, moduler etc.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
ingeva
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 77
Joined: Mon Jul 27, 2009 9:56 am

[LØST] Feil ved inst. av JCE norsk

Post by ingeva » Tue Nov 13, 2012 6:19 am

Ved installasjon av de norske filene til JCE (no_nb_JCE_157_154.zip), kommer det beskjed om at språkfilene ikke kan installeres fordi katalogen er opptatt av en annen utvidelse.
Etter en del frem og tilbake fikk jeg likevel JCE til å virke på min lokale installasjon, men ikke på nettserver. Dette løste jeg ved å kopiere alle nye file fra lokal til remote server.

Jeg fikk et annet tip her på Joomla-forum at filen kanskje ikke hadde XML installasjonsfil. Det hadde den, men katalognavnene i den ser ikke ut til å stemme med eksisterende kataloger.

Noen kan kanskje se på dette - JCE har langt flere "features" enn TinyMCE, så mange vil kanskje foretrekke den.
Last edited by ingeva on Tue Nov 13, 2012 8:26 am, edited 1 time in total.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Feil ved inst. av JCE norsk

Post by rued » Tue Nov 13, 2012 8:05 am

no_nb og gammel versjon?
Hvor har du funnet pakken?
Skal du virkelig bruke JCE 1.5, og ikke 2.x? Hvorfor?
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

ingeva
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 77
Joined: Mon Jul 27, 2009 9:56 am

Re: Feil ved inst. av JCE norsk

Post by ingeva » Tue Nov 13, 2012 8:19 am

rued wrote:no_nb og gammel versjon?
Hvor har du funnet pakken?
Skal du virkelig bruke JCE 1.5, og ikke 2.x? Hvorfor?
Ehem ... Jeg har brukt den siste versjonen jeg fant.
JCE hadde filnavn com_jce_2291.zip.
De norske filene hadde filnavn no_nb_JCE_157_154.zip.
Det var det jeg fant, men takk for tipset - nå fant jeg versjon 2.2.9.1. Regner med at den passer bedre! :)

(Men jeg får fortsatt samme feil ved installasjonen:
Avbryter språkinstallasjonen: En annen utvidelse bruker allerede mappen [/xxxxxx/public_html/veteranvogn/language/nb-NO] )

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: [LØST] Feil ved inst. av JCE norsk

Post by rued » Tue Nov 13, 2012 11:23 am

Språkpakker og utvidelser for JCE installeres direkte i JCE Admin, ikke via den vanlige installasjonsiden i Joomla - hjelper å lese dokumentasjon m.m. seru. ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

ingeva
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 77
Joined: Mon Jul 27, 2009 9:56 am

Re: [LØST] Feil ved inst. av JCE norsk

Post by ingeva » Tue Nov 13, 2012 11:34 am

rued wrote:Språkpakker og utvidelser for JCE installeres direkte i JCE Admin, ikke via den vanlige installasjonsiden i Joomla - hjelper å lese dokumentasjon m.m. seru. ;)
Siste utvei det, vettu! :)

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: [LØST] Feil ved inst. av JCE norsk

Post by rued » Tue Nov 13, 2012 11:41 am

Hehe ... kjenner til problemet ja. :D
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

ingeva
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 77
Joined: Mon Jul 27, 2009 9:56 am

Re: [LØST] Feil ved inst. av JCE norsk

Post by ingeva » Tue Nov 13, 2012 12:13 pm

rued wrote:Hehe ... kjenner til problemet ja. :D
Det er et problem til:
Nå har jeg lett og lett, og jeg fant altså en komplett språkpakke, men jeg finner INGEN beskrivelse av riktig installasjon. Hvor er den?

Vel - jeg fant den omsider. Jeg kan ikke forstå hvorfor enkelte ting skal være så godt gjemt. Det kan da ingen være tjent med?
Så var det et annet problem: Det var ingenting om JCE under "komponenter". Jeg prøvde å avinstallere for å installere på ny, men det gikk ikke. Så installerte jeg på ny likevel, og da dukket det opp og ga meg mulighet til å installere språkfilene. Da gikk det som smurt. Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor det skal gjøres så komplisert.

Men nå er altså akkurat det problemet løst. Da gjenstår bare resten - og det er heller ikke rent lite. Dette er en av grunnene til at jeg ikke liker å installere tillegg - det gjør en oppgraderingsprosess til mye mer av en utfordring. Utfordringer er bra, det er en del av livet, men noen ganger kan det bli litt mye, spesielt når en skal hjelpe venner uten annet vederlag enn takken.


Locked

Return to “Komponenter/moduler/programutvidelser”