Kontaktliste - hvordan lenke til andre kategorier?

Spørsmål relatert til tredjepartsutvidelser som komponenter, moduler etc.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
ranja
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 154
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:12 pm

Kontaktliste - hvordan lenke til andre kategorier?

Post by ranja » Sun Feb 10, 2013 9:17 pm

Joomla 2.5.9.

Meny -> Kontakt -> Kontaktliste -> Kategori: Styret

Så langt alt bra. Men, jeg skulle gjerne hatt det slik som "i gamle dager", nemlig at det lenkes til de andre kategoriene med parentes for antall kontakter i hver kategori. Hvordan i all verden... ???

Slenger med et bilde over hvordan det var i den gamle Joomla 1.0-sida.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by ranja on Mon Feb 11, 2013 8:11 pm, edited 2 times in total.

ranja
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 154
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:12 pm

Re: Kontaktliste - hvordan lenke til andre kategorier

Post by ranja » Mon Feb 11, 2013 8:01 pm

Dårlig med respons her inne, så da finner man opp kruttet selv. Skriver inn løsningen etterhvert som jeg finner ut av ting, i tilfelle andre sitter med samme problemstilling. Som dere ser, så har jeg kommet halvveis i mål. Selv om jeg føler at det er et selvmål...

1: Kontakter
a) Lag en kontaktkategori, f.eks. Styret.
b) Lag underkategorier. Det er de som skal dukke opp i lenkelisten nederst (se bildet).
c) Fyll kategoriene med kontaktpersoner.

2: Meny
a) Velg menytype "Kontaktliste".
b) Påkrevde valg: Velg kategori "Styret" (eller hva enn din hovedkategori heter).
c) Kategori: Underkategorinivå "Alle".

3: Endre listenavn
a) Gå til Utvidelser/Språk/Overstyringer.
b) Klikk "Ny".
c) Skriv inn ordet "underkategori" i søkefeltet til høyre.
d) Klikk på "JGLOBAL_SUBCATEGORIES".
e) Endre teksten som dukker opp i tekstfeltet til venstre til hva enn du ønsker. Vil du ikke ha tekst, så kan du overstyre med et klikk på mellomromstasten.

Voila! Du har en kontaktlistevisning som er nesten like god som den gamle. Det er to nedturer med denne løsningen, som jeg ennå ikke har klart å finne ut av. Det ene er at når du har klikket deg inn på listen i en av underkategoriene, så forsvinner kategorilisten i bunnen. Grrrr. Og, om den hadde vært der, så hadde jo ikke hovedkategorien (Styret) blitt vist. Dobbelt grrrr. *jeg blir litt matt* Det andre er overskriftene. Stor avstand og uggly buggly og what not. Men, men... Bedre enn ittno.

EDIT: Håper inderlig, inderlig, inderlig at noen som har resten av kruttpakka er villig til å dele den. Det tar så unødvendig mange timer å sitte sånn og dille på ting som burde tatt fire-fem museklikk å fikse.

:pop

ranja
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 154
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:12 pm

Re: Kontaktliste - hvordan lenke til andre kategorier?

Post by ranja » Sun Feb 24, 2013 3:22 pm

Å snakke med seg selv, ga ingen toppresultater. Så jeg ga opp... Og lagde en splittmeny i venstremargen istedet.


Locked

Return to “Komponenter/moduler/programutvidelser”