CRM/Kunderegister

Spørsmål relatert til tredjepartsutvidelser som komponenter, moduler etc.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
jonmartin
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 41
Joined: Wed Oct 12, 2011 11:59 am

CRM/Kunderegister

Post by jonmartin » Thu Apr 04, 2013 4:32 pm

Ser etter et enkelt CRM-system/kunderegister hvor man selv kan lage egne felter for informasjon.
Det bør ikke være veldig avansert men må ha søkfunksjon og enkel tilgang til å opprette, endre og slette kundeinformasjon. Den bør også ha en masseutsendelsesmulighet av e-post.

Altså noe all av acymailing, men der har jeg kun funnet Navn og E-postadresse som inputfelt.
Noen som har noen ideer? Modulen trenger ikke være gratis, men bør være verdt pengene og være intuitiv og brukevennelig. Sometime less is more...

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: CRM/Kunderegister

Post by sone12 » Fri Apr 05, 2013 2:01 pm

Kristian P. Granrud

jonmartin
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 41
Joined: Wed Oct 12, 2011 11:59 am

Re: CRM/Kunderegister

Post by jonmartin » Fri Apr 05, 2013 2:38 pm

sone12 wrote:Her:
Extensions -> CRM
http://extensions.joomla.org/extensions ... nities/crm

Har sjekket der...

Men trenger et råd fra noen som faktisk har litt greie på det og har prøvd noen av dem.

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: CRM/Kunderegister

Post by sone12 » Fri Apr 05, 2013 2:45 pm

Bare et tips. Det er demo på samtlige utvidelser, det er beskrivelser og dokumentasjon på nesten samtlige av utvidelsene. I tillegg er det mange som har postet feedback på utvidelsene. Nevnte ting eksisterer av den grunn at du skal få nok info til å gjøre dine valg ;)
Kristian P. Granrud

jonmartin
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 41
Joined: Wed Oct 12, 2011 11:59 am

Re: CRM/Kunderegister

Post by jonmartin » Fri Apr 05, 2013 3:44 pm

sone12 wrote:Bare et tips. Det er demo på samtlige utvidelser, det er beskrivelser og dokumentasjon på nesten samtlige av utvidelsene. I tillegg er det mange som har postet feedback på utvidelsene. Nevnte ting eksisterer av den grunn at du skal få nok info til å gjøre dine valg ;)
Dette er forsøkt og får ikke veldig mye ut av disse. Som det viser seg gang på gang er det vesentlig mer nyttig å lytte til noen som har erfaring med slike systemer og som har hatt nogen lunde tilsvarende behov. Har testet relativt mange av de demone og de fungerer ikke tilfredstillende.

-Så da spør jeg igjen... Er det noen som har erfaring med tilsvarende og som kan gi noen tips?

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: CRM/Kunderegister

Post by sone12 » Fri Apr 05, 2013 4:23 pm

jonmartin wrote:Har testet relativt mange av de demone og de fungerer ikke tilfredstillende.

-Så da spør jeg igjen... Er det noen som har erfaring med tilsvarende og som kan gi noen tips?
ikke missforså meg nå, jeg vil ikke være vrien her, hehe, men: Er det ikke en idee å fortelle hvilke du forkastet og hvorfor. Slik at ikke folk gir masse av sin tid på å foreslå og anbefale systemer du ikke er interessert i?
Kristian P. Granrud

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: CRM/Kunderegister

Post by rued » Fri Apr 05, 2013 4:49 pm

Kristian er inne på noe meget viktig her, dersom du har testet / sett nøye på de fleste av disse burde du ha god oversikt over hva du ønsker, hva som ikke fungerer og hvorfor. Vis at du har gjort din del av jobben, og gi så mye informasjon som mulig til de du ønsker hjelp fra - så er det lettere å få det svaret du ønsker.

For å si det slik, når jeg så dette innlegget tidligere i dag tenkte jeg: «Jaja, her har vi en til som velger letteste utvei og forventer at andre skal "gjøre jobben" gratis for seg». Jeg er neppe den eneste. ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

jonmartin
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 41
Joined: Wed Oct 12, 2011 11:59 am

Re: CRM/Kunderegister

Post by jonmartin » Fri Apr 05, 2013 5:01 pm

Gjøre jobben gratis for seg ja.... Meningen med et forum er å dele erfaring, er det ikke? Klarer ikke helt å se annet enn at dere bruker deres tid på å skrive lite konstruktive innlegg.

La alle sitte på sin egen tue og bruke masse tid for seg selv da, men da kan jo forumet legges ned.
Jeg må hvertfall meddele at dette er første gang jeg opplever å bli kritisert for å spøre folk om egne erfaringer...

Det er mulig det er bedre moral og mer kotyme for dette andre steder.

jonmartin
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 41
Joined: Wed Oct 12, 2011 11:59 am

Re: CRM/Kunderegister

Post by jonmartin » Fri Apr 05, 2013 5:08 pm

sone12 wrote:
jonmartin wrote:Har testet relativt mange av de demone og de fungerer ikke tilfredstillende.

-Så da spør jeg igjen... Er det noen som har erfaring med tilsvarende og som kan gi noen tips?
ikke missforså meg nå, jeg vil ikke være vrien her, hehe, men: Er det ikke en idee å fortelle hvilke du forkastet og hvorfor. Slik at ikke folk gir masse av sin tid på å foreslå og anbefale systemer du ikke er interessert i?

Helt i orden. =) Ser jeg kunne vært mer spesifikk, men tenkte kanskje noen hadde mer erfaring rundt dette. Problemstillingen slik jeg oppfatter den er ikke så uvanlig. De jeg har prøvd har vært veldig omfattende med masse funksjoner, men dårlig muligheter for enkel integrasjon og å lett sette opp nye felter for informasjon. Noe all av oracle hadde vært det enkleste.

Det jeg ønsker et et system hvor man lager input fields og når dette er gjort kan man legge inn informasjon i disse som havner i en database. Dette savner jeg på en enkel og ryddig måte.


Som nevnt over er det mulig jeg formulerte meg dårlig, men det er nå engang slik at jeg mener det bør være rom for å feks. spørre om hva slags bil man anbefaller til en familie på 4 og andres erfaringer uten å få slengt i ansiktet at man brude selv dra rundt i alle bilbutikker og prøve det som er der ute.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: CRM/Kunderegister

Post by rued » Fri Apr 05, 2013 5:13 pm

Dersom du tar tips og råd som kritikk og det som verre er, uten å forbedre noe, blir det vanskelig for noen å hjelpe deg videre. Synd.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: CRM/Kunderegister

Post by sone12 » Fri Apr 05, 2013 6:39 pm

jonmartin wrote:Klarer ikke helt å se annet enn at dere bruker deres tid på å skrive lite konstruktive innlegg.
skal late som om jeg ikke leste dette her...

Her kommer et tips om du ikke finner den perfekte CRM løsningen.

Kikk på Form utvidelser og CCK (content construction kit) utvidelser. Da vil du kunne lage de former til å lagre til database slik du ønsker det. Husk også at joomla har innebygd massmail funksjon om man ikke trenger så mange finesser utenom å sende mail til sine brukere.
Kristian P. Granrud


Locked

Return to “Komponenter/moduler/programutvidelser”