Legg til i Facebook

Spørsmål relatert til tredjepartsutvidelser som komponenter, moduler etc.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Anne-Hilde
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 12
Joined: Mon Feb 08, 2010 3:41 pm

Legg til i Facebook

Post by Anne-Hilde » Fri Sep 05, 2014 9:20 pm

Jeg prøver å få til en "Del på Facebook"- knapp i artiklene på forsiden. Har installert "Facebook Like and Share button". Det blir fine knapper under artiklene. Men jeg får dem ikke til å vise mer enn overskriften på artikkelen+et av de to faste bildene i venstre kolonne på websida. Ville så gjerne at den skulle fått med bildet som hører til artikkelen jeg vil dele, pluss begynnelsen på teksten. Hva er det jeg gjør galt?

Anne-Hilde
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 12
Joined: Mon Feb 08, 2010 3:41 pm

Re: Legg til i Facebook

Post by Anne-Hilde » Fri Sep 05, 2014 9:31 pm

Nå har jeg forresten prøvd tre forskjellige "del på facebook" plugin. ("AdToAny share buttons" og "Content Social buttons", i tillegg til den siste "Facebokk Like and Share button")Og de viser det samme alle sammen: Bare overskriften på artikkelen jeg vil dele, og et at de to faste bildene til venstre for framsida. Noen som har et godt tips til meg?

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Legg til i Facebook

Post by sone12 » Sun Sep 21, 2014 7:56 pm

Mod note: Emnet flyttet til Joomla 2.5 forum.
Kristian P. Granrud

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Legg til i Facebook

Post by rued » Mon Sep 22, 2014 6:33 am

Foreslår at du i første omgang tester med et annet design også, gjerne et av de som er med standard i Joomla-pakken.

Det sagt så er det få om noen som fungerer godt på forsiden (som består av mye forskjellig innhold), og hva er egentlig poenget. Man bør jo klikke seg inn på en artikkel før man kan lese og dele den. ;)

Se forøvrig dokumentasjonen på http://www.compago.it/software/41-compa ... la-16.html
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

Anne-Hilde
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 12
Joined: Mon Feb 08, 2010 3:41 pm

Re: Legg til i Facebook

Post by Anne-Hilde » Tue Oct 28, 2014 2:51 pm

Jeg klikker meg inn på en artikkel og klikker på DEL på facebook. Det jeg ikke forstår, er hvorfor artikkelens bilde noen ganger blir med og andre ganger ikke. Jeg skjønner ikke hva som er forskjellen på artiklene, eller på bildene. Tenkte kanskje det var feil (dvs mellomrom) i navnet på bildet, og endret navnet. Men bildet blir fortsatt ikke med. Klarer ikke se hva som er forskjellig i de artiklene som tar med bildet, og de som ikke gjør det..

Anne-Hilde
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 12
Joined: Mon Feb 08, 2010 3:41 pm

Re: Legg til i Facebook

Post by Anne-Hilde » Wed Oct 29, 2014 3:11 pm

Nå tror jeg at jeg har skjønt hva som var feil! Det er nok navnet på bildet som gjør at det ikke blir med over i facebook. Vi har ikke vært så nøye på å ikke ha mellomrom i bildenavnet (adressen), for det har jo fungert greit innad på sida. Men når vi skulle sende det over til facebook, ble det tull. Det er nok en tids-forsinkelse i Joomla som gjorde at det i går ikke virket som det hjalp å rette navnene. Etter en time eller to gikk det nemlig greit! :-)
Takk for kommentarer som gjorde at jeg forsøkte å lete litt videre... ! :-)

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Legg til i Facebook

Post by rued » Wed Oct 29, 2014 3:38 pm

Godt å høre at det ser ut til å løse seg.

Det med å være nøye med filnavn er det dessverre mange som synder mot. Optimalt sett bør man ikke bruke særnorske tegn, spesialtegn eller mellomrom (bruk heller binde- eller understrek), og gjerne også bare små bokstaver (mindre viktig).

Annen ting som er verdt å merke seg er at også Facebook mellomlagrer sidene deres, spesielt når de har blitt delt, eller forsøkt delt. Joomla mellomlagrer i utgangspunktet ikke, dersom dere ikke selv aktiverer dette dog kan noen servere ha mellomlagring som spiller inn.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

Anne-Hilde
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 12
Joined: Mon Feb 08, 2010 3:41 pm

Re: Legg til i Facebook

Post by Anne-Hilde » Fri Nov 07, 2014 11:21 am

Interessant det du sier om at Facebook mellomlagrer sidene våre. Nå hadde vi lagd et par artikler uten bilde som ble delt på Facebook. Når vi nå har lagt til bilde på artiklene, blir ikke bildet med over til Facebook når vi forsøker å dele artikkelen på nytt. Er det noen mulighet for å slette mellomlagringen i Facebook??

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Legg til i Facebook

Post by rued » Fri Nov 07, 2014 12:03 pm

Tja, forsøk med denne: https://developers.facebook.com/tools/debug

Men for fremtiden kan det jo lønne seg å gjøre ferdig innhold før det publiseres. ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

Anne-Hilde
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 12
Joined: Mon Feb 08, 2010 3:41 pm

Re: Legg til i Facebook

Post by Anne-Hilde » Fri Nov 07, 2014 2:18 pm

Takk! Det hjalp å trykke på "Fetch new scrape information" :-)

Anne-Hilde
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 12
Joined: Mon Feb 08, 2010 3:41 pm

Re: Legg til i Facebook

Post by Anne-Hilde » Fri Nov 07, 2014 6:26 pm

Men jeg får en feilmelding som Object debugger sier bør fikses: The meta tag on the page was specified with name 'author', which matches a configured property of this object type. It will be ignored unless specified with the meta property attribute instead of the meta name attribute.
Er dette noe jeg bør gjøre noe med? I tilfelle hva?

Og når det gjelder "like button" kom denne feilmeldingen: fb:admins and fb:app_id tags are missing. These tags are necessary for Facebook to render a News Feed story that generates a high click-through rate.


Locked

Return to “Komponenter/moduler/programutvidelser”