ip adres van gebruiker achterhalen

Hier kun je vragen stellen over de nieuwste Joomla 2.5 ontwikkelingen en ondervonden problemen melden. (nb: gebruikers van Joomla 1.7 & 1.6 wordt aangeraden te upgraden naar 2.5)

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
sabinesmit
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Wed Oct 09, 2013 4:37 pm

ip adres van gebruiker achterhalen

Post by sabinesmit » Wed Dec 11, 2013 1:51 pm

Ik vermoed dat iemand met onze inloggegevens op de backend en frontend heeft ingelogd. Ik heb 2 gebruikers die allebei vanaf hun eigen computer (dus altijd zelfde ipadres) inloggen, maar nu weten beide gebruikers zeker dat zij op een bepaald moment niet online waren en toch is er een gebruiker ingelogd geweest. Kan ik ergens terugvinden vanaf welke IP-adres er is ingelogd en wanneer dat was.

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: ip adres van gebruiker achterhalen

Post by waarnemer » Wed Dec 11, 2013 2:46 pm

Shared hosting?
je kunt kijken in je log gegegens.

met FTP kom je vaak in de parent root van je site binnen.. de site bestanden staan vaak in een folder die public_html of iets dergelijks heet. In diezelfde tree staat wellicht ook een folder 'logs'.
In die folder staat access_log en error_log... die eerste heb je nodig, daarin staat meestal de laatste data van op de server ingestelde periode

Heb je zelf toegang tot je server eventueel middels een web omgeving, dan kun je ook in de apache/web logs kijken..

Kijk dan naar de entries met /administrator erin


Het spreekt voor zich dat je de beveiliging moet opschroeven en iig de wachtwoorden moet veranderen.

sabinesmit
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Wed Oct 09, 2013 4:37 pm

Re: ip adres van gebruiker achterhalen

Post by sabinesmit » Wed Dec 11, 2013 4:27 pm

ik heb via de ftp gekeken en in de map logs staan geen submappen alleen index.html (heb ik misschien iets niet goed ingesteld staan?)

Qua veiligheid klopt het wel, maar iemand heeft wachtwoorden doorgegeven en dat was net niet de bedoeling :-[ . Inmiddels alle wachtwoorden aangepast, maar ik wil toch graag zien of deze persoon werkelijk ingelogd heeft (ik zag een inlogtijd waarbij ik zeker weet dat de beide officiele inloggers dit niet geweest zijn)

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: ip adres van gebruiker achterhalen

Post by waarnemer » Thu Dec 12, 2013 8:18 am

Dat is de log folder in je site folder tree (de Joomla folders en files).. je moet één nivo hoger... (als dat kan/toegestaan is in je hosting/ftp account)

vincent1970
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Mon Mar 10, 2014 1:37 pm

Re: ip adres van gebruiker achterhalen

Post by vincent1970 » Fri Apr 25, 2014 12:05 pm

Hoi,

Kun je niet gewoon J4AGE Statistics plugin gebruiken.

Kun je precies zien welk ipadres je site bezoekt maar ook zelfs WAT ze hebben gezien of bezocht op de site.

gr. vin


Locked

Return to “Joomla! 2.5”