van joomla2.5 naar joomla 3 hoe

Hier kun je vragen stellen over de nieuwste Joomla 2.5 ontwikkelingen en ondervonden problemen melden. (nb: gebruikers van Joomla 1.7 & 1.6 wordt aangeraden te upgraden naar 2.5)

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
monimoni
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Tue Jun 19, 2018 4:56 pm

van joomla2.5 naar joomla 3 hoe

Post by monimoni » Wed Sep 26, 2018 7:37 am

Hallo , ik zie net dat ik joomla 2.5 naar joomla 3 mag omzetten. Hoe doe je dit?

bedankt.

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: van joomla2.5 naar joomla 3 hoe

Post by waarnemer » Wed Sep 26, 2018 2:27 pm

Je moet eerste weten of je hosting kan worden geupgrade naar een nieuwere PHP versie. Vaak wel. Bij veel hosting partijen is dat een keuze in de admin van je hosting abonnement.

Uit je andere posts begrijp ik dat je nu PHP 5.6 hebt met een Joomla 2.5 site.
Je wilt naar 3.8.x op PHP 7.x.

Mijn "veilige" stappen voor upgrade laat ik via een development server gaan die ook meer dan één PHP versies beschikbaar heeft.

Op die development server gebruik ik een kopie van de te up daten site volgens https://docs.joomla.org/Joomla_2.5_to_3 ... _Migration

Meestal is de beperking de template (design) en extensies. Het kan voorkomen dat een extensie ontwikkelaar is gestopt te ontwikkelen voor Joomla 3.x. Alternatieve extensies zijn er op zich genoeg in de Extensions list.
https://extensions.joomla.org/
De templates zijn weer een verhaal op zich. Je kunt geluk hebben dat een template nog steeds werkt of slechts minimale aanpassingen nodig heeft (voor Joomla, maar vaker voor de PHP versie). Je kunt ook meer pech hebben en het template moet opnieuw geschreven worden. Voor sommige oude sites die nog niet geschikt zijn voor mobiel vaak toch het geval)

Als dan de kopie is geupdate en werkt dan verhoog ik de PHP versie waarop het draait. Werkt het dan nog dan zijn we blij! En kan het op de server worden geplaatst van de hosting partij. MET de nieuwe PHP versie natuurlijk.

Dit in een note(n)dop...

monimoni
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Tue Jun 19, 2018 4:56 pm

Re: van joomla2.5 naar joomla 3 hoe

Post by monimoni » Tue Oct 23, 2018 1:25 pm

Ik heb de update gevonden op de administratorgedeelte. Nu aan het updaten. Nu vraagt men om e-mail adres. Ik krijg als reactie dat ie het e-mail adres niet kent. help.

monimoni
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Tue Jun 19, 2018 4:56 pm

Re: van joomla2.5 naar joomla 3 hoe

Post by monimoni » Tue Oct 23, 2018 1:58 pm

O, het hoeft al niet meer. Ik ben eruit gekomen. bedankt.


Locked

Return to “Joomla! 2.5”