Extensies Joomla 2.5.9

Vragen over componenten die op Joomla! 2.5 draaien.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
chana42
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 16
Joined: Thu Apr 03, 2014 10:07 pm

Extensies Joomla 2.5.9

Post by chana42 » Thu May 22, 2014 2:34 pm

Ik krijg de volgende melding als ik een extensie wil installeren:
Waarschuwing: kan het bestand niet verplaatsen.
Kan geen installatiepaktet vinden.
De extensie die ik wil installeren is een zip-versie die ik gedownload heb van de Joomlasite.

Wie kan mij helpen?

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by waarnemer » Fri May 23, 2014 8:19 am

Dat kunnen er wel een paar zijn...
- de extensie is groter dan de toegestane upload volgens PHP instellingen?
- de temp folders zijn niet schrijfbaar?
- het zip pakket bevat andere zips.. (eerst uitpakken)?
- voor een andere joomla versie?

(overigens zou je kunnen overwegen te updaten naar de laatste 2.5.x? los van het installeren van deze extensie.. )

chana42
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 16
Joined: Thu Apr 03, 2014 10:07 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by chana42 » Fri May 23, 2014 9:03 am

Bedankt voor de info!
De fout zat hem in de temp folders die niet schrijfbaar waren. Dat is ondertussen opgelost.

De extensie Phoca Gallery heb ik opnieuw geinstalleerd, foto's uploaden lukte nu maar er konden nog altijd geen thumbnails aangemaakt worden. Erger nog: de phoca-pagina op het web was nu een blanke pagina. Ik zoek niet meer verder wat er misloopt en heb een nieuwe extensie voor foto's geïnstalleerd en het werkt.

Backend staat een update naar een nieuwere versie maar die lukt niet, ik krijg de melding: invalid login. Er loopt ook iets verkeerd met mijn profiel en systeeminformatie: fout 500: view is niet gevonden (name, type, prefix) profile, html, adminView.

Hebt u hiervoor een tip?

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by waarnemer » Fri May 23, 2014 9:36 am

Geen thumbs? Waarschijnlijk heb je dan de GD library niet enabled op je server..

Laatste, geen idee. Ik weet niet wat je bedoelt met nieuwere versie.. Joomla? de extensie?

chana42
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 16
Joined: Thu Apr 03, 2014 10:07 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by chana42 » Fri May 23, 2014 11:37 am

Phoca Gallery:
GD Library: waar kan ik dit vinden op de server? Er is in ieder geval een map libraries aanwezig en tot een 10-tal dagen geleden werden er thumbs aangemaakt. Het is pas toen de site verplaatst werd dat de problemen begonnen.

Nieuwere versie bedoelde ik Joomla. Backend staat op het controlepaneel een vakje Joomla! 2.5.11. Update nu! Maar dat lukt niet: invalid login.

Vervelend dat ik mijn profiel niet meer kan wijzigen, ik kan dan ook mijn wachtwoord of naam niet meer veranderen om me aan te melden. Deed ik af en toe uit veiligheidsoverwegingen.

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by waarnemer » Fri May 23, 2014 12:20 pm

GD library is iets dat op je server is geinstalleerd (of niet) je zult het niet vinden in de folder tree van joomla.. wel in de server configs..

Aha... je configuration.php file die is zeker mee verhuisd? Zonder wijzigingen?
Check de FTP settings.

Je bedoelt je profiel in joomla? Je bent geen super user?

chana42
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 16
Joined: Thu Apr 03, 2014 10:07 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by chana42 » Fri May 23, 2014 12:38 pm

Ik ben super user.
Maar als je backend op website klikt zie je daar o.m. mijn profiel en systeeminformatie. Daar krijg ik die foutmelding 500. Bij algemene instellingen kon ik eerst ook niets meer wijzigen maar dat is nu in orde door de temp folders schrijfbaar te maken.
Voordat de site verplaatst werd kon ik wel mijn profiel en systeeminformatie bekijken.
Dus zal hier waarschijnlijk bij het verplaatsen iets niet overgenomen zijn. Maar ik weet niet wat. Ik heb wel nog de oude Joomlamap, de onderwerpen die ik zelf toegevoegd heb zijn wel niet meer up to date.

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by waarnemer » Fri May 23, 2014 1:08 pm

Kun je me vertellen HOE je site is verhuisd? stap voor stap?

chana42
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 16
Joined: Thu Apr 03, 2014 10:07 pm

lles

Post by chana42 » Fri May 23, 2014 1:52 pm

De site die ik beheer is een actieve site, daarmee bedoel ik dat daar een paar keer per week iets aan gewijzigd wordt. Deze was vroeger opgebouwd met frontpage2003. Op aanraden van de vorige webmaster heb ik me verdiept in Joomla. Het is een hele karwei geweest om alle info om te zetten in een Joomlasite en het leren werken met Joomla. Ondertussen diende ik de oude site verder up to date te houden. Om de site verder te laten werken zonder dat dit hinder veroorzaakte voor de bezoekers, werd op mijn computer in de map van de website een submap Joomla gecreeërd, deze werd geuploaded naar het net met mijn ftp-programma. Daarin werd dan Joomla 2.5.9 geïnstalleerd en kon ik aan de slag.
Om te kijken of iets werkte op de Joomlasite hoefde ik dan enkel /Joomla te typen na de URL van de oude site.

Toen de Joomlasite af was (eind april 2014)heeft de vroegere webmaster deze naar de oppervlakte gebracht, daarmee bedoel ik dat de oude site niet meer zichtbaar was maar de nieuwe Joomlasite. In het begin moest men wel nog /Joomla typen na de URL van de oude site. Alles werkte naar behoren, ook Phoca. Vorige week maandag heeft hij dan de site volledig verhuisd, met andere woorden dat je /Joomla niet meer hoeft te typen na de URL van de oude site. Hoe hij dit gedaan heeft weet ik niet, maar hij heeft dit op deze manier ook gedaan voor de site die hij beheert. De URL van de oude site en de nieuwe site is dus dezelfde gebleven. Sindsdien zijn er enkele problemen, zoals vermeld. De Joomlamap zoals die aan de ftp-kant (serverkant bedoel ik) heb ik nog op mijn computer staan.

De vorige webmaster had me verteld dat Akeeba waarschijnlijk niet meer zou werken en opnieuw zou moeten geïnstalleerd worden. Akeeba werkte inderdaad niet meer, ik mocht erop klikken, er gebeurde niets. Akeeba werd dan onder extensies - beheren gedeïnstalleerd en alle onderdelen werden uit de Joomlamap langs de ftp-kant verwijderd. Maar ik kon Akeeba nog altijd niet opnieuw installeren vanwege het probleem met extenties dat nu opgelost is. Ik heb wel nog niet geprobeerd Akeeba terug te installeren. Ik vraag me af of ik niet eerst alle mappen op de server die verband houden met Akeeba dien te verwijderen.

chana42
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 16
Joined: Thu Apr 03, 2014 10:07 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by chana42 » Fri May 23, 2014 1:52 pm

Toch al bedankt voor je hulp en tijd!

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by waarnemer » Sun May 25, 2014 2:00 pm

mmm vraag je oude webmaster maar eens dit te bekijken..
er is door de /joomla/ uit de url te halen, waarschijnlijk e.e.a "gebroken" in de links die in configuration.php staan..

Als je die zou openen in een editor, zie je paths staan met waarschijnlijk nog de oude /joomla/ erin....

chana42
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 16
Joined: Thu Apr 03, 2014 10:07 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by chana42 » Mon May 26, 2014 11:09 am

De configuration.php is nagezien door de vroegere webmaster. Hij liet weten dat de tekst "/Joomla" verwijderd werd waar het moest op het moment van de verhuis. Ik zie ook nergens meer Joomla staan in de configuration.php behalve bij public $helpurl = 'http://help/Joomla.org/ enz...

Wat nu?

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by waarnemer » Mon May 26, 2014 1:12 pm

Nee die laatste zit wel goed.... de ander paden komen wel overeen met de werkelijke paden?

De fout die je overhebt is die van de "fout 500: view is niet gevonden..." toch?

chana42
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 16
Joined: Thu Apr 03, 2014 10:07 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by chana42 » Mon May 26, 2014 1:44 pm

Zowel bij mijn profiel als systeeminformatie krijg ik volgende melding:

500 - Er deed zich een fout voor.

View is niet gevonden [name, type, prefix]: profile, html, adminView

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by waarnemer » Mon May 26, 2014 7:46 pm

Even een vraag, kun je al wel uodaten of geeft dat ook een fout? Welke versie heb je nu?

Andere vraag, welk template gebruik je?

chana42
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 16
Joined: Thu Apr 03, 2014 10:07 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by chana42 » Tue May 27, 2014 11:13 am

Joomla 2.5.9. Bij het controlepaneel staat een vakje update nu! Joomla 2.5.11. Lukt niet: invalid login.
De template heb ik ontworpen met Artisteer.

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by waarnemer » Tue May 27, 2014 11:38 am

invalid login.. :( het zegt iets over de access control.... maar toch bekruipt me iets van de folder structuur die ook niet goed zit.. aangezien het pas mis ging toen de folder /joomla/ ertussenuit werd gehaald..

chana42
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 16
Joined: Thu Apr 03, 2014 10:07 pm

Re: Extensies Joomla 2.5.9

Post by chana42 » Tue May 27, 2014 3:02 pm

Ik vraag eens aan de vorige webmaster of hij de access control eens wil controleren en de folder structuur. Zelf ken ik hier niets van. Er moet bijna ergens iets verloren gegaan of verwijderd zijn bij het eruit halen van de folder /Joomla. Voordien ging alles prima.

Het uploaden naar een nieuwere versie heb ik voordien wel nooit geprobeerd. Ik was dit van plan als de site eenmaal af was en online zonder folder/Joomla. Maar de menu-items backend onder website werden wel getoond en mijn login en wachtwoord kon ik probleemloos wijzigen. Het was de bedoeling om begin volgend jaar dan te upgraden naar een 3-versie. Naar ik begrepen heb stopt Joomla eind dit jaar met het ondersteunen van de 2-versie.


Locked

Return to “Componenten 2.5”