Authorisatie inloggen via externe server

Vragen over plugins die op Joomla! 2.5 draaien.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
peanuts68
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 8
Joined: Wed Jul 10, 2013 8:54 am

Authorisatie inloggen via externe server

Post by peanuts68 » Fri Sep 06, 2013 2:36 pm

Ik heb twee systemen die ik aan elkaar wil koppelen. Op de ene server dat een grote ledendatabase, op de andere een Joomla-site. Nu wil ik dat leden inloggen op de Joomla-inlogpagina, dan via een authorisatie-plugin de controle op wachtwoord en gebruiker bij de ledendatabase laten doen, en dan de gebruiker afhankelijk van de respons toegang geven tot Joomla.
De twee standaard-plugins voor externe inlog met gmail of LDAP kan ik helaas niet gebruiken dus moet ik zelf een plugin maken.
Om te beginnen dacht ik de standaard joomla-authorisatie te kopiëren en die dan naar wens aan te passen. Maar zodra ik deze kopie (nog ongewijzigd, muv naam en het xml-bestand) in gebruik neem werkt deze plugin al niet meer en kan er niet ingelogd worden.
Wanneer ik daarna de originele plugin weer aanzet naast de kopie, krijg ik een foutmelding dat een functie niet 2 keer aangeroepen mag worden. Dat lijkt me logisch, en dat laat zien dat de kopie plugin dus wel 'iets' doet.
Geen idee waar ik moet beginnen met zoeken, heeft iemand een idee?
Heb me al helemaal verdiept in de benodigde functies, maar daar heb ik weinig aan als een kopie al niet werkt.

Locked

Return to “Plugins 2.5”